Data dodania: 2023-11-16
Ważne informacje na temat migracji poczty doktoranckiej [ aktualizacja z dnia 16.11.2023]
Aktualizacja: 15.11.2023r. otrzymaliście Państwo nowy komunikat od zespołu CUI. Lista wszystkich komunikatów znajduje się na końcu wpisu.
Szanowni Doktoranci,
W imieniu CUI PG przepraszamy za tymczasowe utrudnienia w korzystaniu z poczty elektronicznej PG. Są one związane z prowadzonymi pracami na serwerach pocztowych. Celem prowadzonych prac jest ujednolicenie oferowanych usług i utworzenie dedykowanych kont pracowniczych w domenie @pg.edu.pl.
W niniejszym komunikacie chcielibyśmy przybliżyć Państwu proces jaki ma w tej chwili miejsce oraz odpowiedzieć na poniższe pytania:
-
Jakie były przyczyny zgłaszanych problemów związanych z Państwa kontami pocztowymi;
-
Jakie zostały przyjęte założenia nowej polityki kont pocztowych dla doktorantów;
-
Jakie czynności mają zostać zrealizowane, celem zakończenia uspójniania polityki kont pocztowych dla doktorantów;
-
Gdzie mogą Państwo uzyskać dodatkowe informacje dot. kont pocztowych.
1. Przyczyny zgłaszanych problemów
Dotychczas polityka kont pocztowych i ich adresów dla doktorantów nie była uregulowana. Wraz z realizacją procesu migracji skrzynek pocztowych studentów do usługi Microsoft 365, przystąpiono do porządkowania Państwa kont pocztowych, aliasów i skrzynek współdzielonych. Sygnalizowane przez Państwa problemy z rozsyłaniem komunikatów generowanych przez systemy uczelniane były wynikiem niespójności w posiadanych przez Państwa kontach pocztowych i niejasnością na jaki adres email mają trafiać tego typu komunikaty. Dotychczas mogli Państwo posiadać jedynie konto studenckie, konto studenckie oraz pracownicze lub jedynie konto pracownicze oraz aliasy do tychże kont. Część informacji w systemach była również nieaktualna.
2. Założenia nowej polityki kont pocztowych dla doktorantów
Obecnie została przyjęta spójna polityka wobec kont pocztowych dla wszystkich doktorantów na Uczelni. Każdy doktorant PG otrzymuje:
- podstawowe, pracownicze konto pocztowe w domenie @pg.edu.pl,
- dodatkowe, pracownicze konto pocztowe w domenie @o365.pg.edu.pl,
- alias do konta pracowniczego w formacie imie.nazwisko@pg.edu.pl, który kieruje do podstawowego, pracowniczego konta pocztowego (@pg.edu.pl).
3. Proces uspójniania polityki kont pocztowych dla doktorantów
W dniu 3.11.2023 zostały wszystkim z Państwa ustawione na koncie w systemie MojaPG adresy pocztowe prowadzące do podstawowego, pracowniczego konta pocztowego. Na ten adres wysyłane będą komunikaty generowane przez systemy uczelniane.
W pierwszej połowie grudnia zacznie się proces wyłączania skrzynek studenckich (@student.pg.edu.pl). O zbliżającym się terminie zamknięcia konta studenckiego zostaną Państwo powiadomieni ze stosownym wyprzedzeniem. Pierwszym etapem będzie przełączenie ich w tryb "tylko do odczytu", bez możliwości tworzenia i wysyłania wiadomości.
Z początkiem stycznia 2024 zostaną one bezpowrotnie zamknięte. Ewentualna poczta kierowana na konta studenckie po tej dacie będzie przekazywana na Państwa pracownicze konta w domenie o365.pg.edu.pl. Prosimy już teraz o nie korzystanie z nich do wysyłania poczty i zmianę ustawień w systemach zewnętrznych tak, by maile były kierowane na konta pracownicze. Prosimy również o zachowanie istotnych informacji, jakie mogą być dostępne na koncie studenckim.
4. Dodatkowe materiały i informacje
- Podstawowe, pracownicze konto pocztowe - szczegóły dostępne w pomocy pod adresem: Poczta pracownicza
- Dodatkowe, pracownicze konto pocztowe - szczegóły dostępne na stronie MS Office on-line
[Aktualizacja 15.11.2023] Poniżej mogą się Państwo zapoznać z komunikatami CUI, które były wysyłane do wszystkich doktorantów ws. migracji poczty.
Szanowni Doktoranci,
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, na początku grudnia Państwa studenckie skrzynki pocztowe zostaną ustawione w trybie tylko do odczytu. Z początkiem stycznia 2024 roku zostaną one bezpowrotnie zamknięte. Ew. poczta kierowana na konta studenckie po tej dacie przekazywana będzie na Państwa pracownicze konta w domenie o365.pg.edu.pl. Prosimy o zachowanie przed końcem roku 2023 istotnych informacji, jakie mogą być dostępne na koncie studenckim.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Zespołem Wsparcia Użytkowników (Helpdesk) - helpdesk@pg.edu.pl.
-
W dniu 3.11.2023 zostały wszystkim z Państwa ustawione na koncie w systemie MojaPG adresy pocztowe prowadzące do podstawowego, pracowniczego konta pocztowego. Na ten adres wysyłane będą komunikaty generowane przez systemy uczelniane.
-
Do końca roku zostaną zamknięte konta pocztowe studenckie. O zbliżającym się terminie zamknięcia konta studenckiego zostaną Państwo powiadomieni ze stosownym wyprzedzeniem. Prosimy już teraz o nie korzystanie z nich do wysyłania poczty i zmianę ustawień w systemach zewnętrznych tak, by maile były kierowane na konta pracownicze. Prosimy również o zachowanie istotnych informacji, jakie mogą być dostępne na koncie studenckim.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Zespołem Wsparcia Użytkowników (Helpdesk) - helpdesk@pg.edu.pl.
Szanowni Doktoranci,
w niniejszym komunikacie znajdziecie Państwo następujące informacje:
-
Jakie były przyczyny zgłaszanych problemów związanych z Państwa kontami pocztowymi;
-
Jakie przyjęliśmy założenia nowej polityki kont pocztowych dla doktorantów;
-
Jakie czynności planujemy zrealizować, aby zakończyć uspójnianie polityki kont pocztowych dla doktorantów;
-
Gdzie mogą Państwo uzyskać dodatkowe informacje dot. kont pocztowych.
1. Przyczyny zgłaszanych problemów
Dotychczas polityka kont pocztowych i ich adresów dla doktorantów nie była uregulowana. Wraz z realizacją procesu migracji skrzynek pocztowych studentów do usługi Microsoft 365, musieliśmy przystąpić do uporządkowania Państwa kont pocztowych, aliasów i skrzynek współdzielonych.
Sygnalizowane przez Państwa problemy z rozsyłaniem komunikatów generowanych przez systemy uczelniane były wynikiem niespójności w posiadanych przez Państwa kontach pocztowych i niejasnością na jaki adres email mają trafiać tego typu komunikaty. Dotychczas mogli Państwo posiadać jedynie konto studenckie, konto studenckie oraz pracownicze lub jedynie konto pracownicze oraz aliasy do tychże kont. Część informacji w systemach była również nieaktualna.
2. Założenia nowej polityki kont pocztowych dla doktorantów
Obecnie przyjęliśmy spójną politykę wobec kont pocztowych dla wszystkich doktorantów na Uczelni. Każdy doktorant PG otrzymuje:
a) podstawowe, pracownicze konto pocztowe w domenie @pg.edu.pl,
b) dodatkowe, pracownicze konto pocztowe w domenie @o365.pg.edu.pl,
c) alias do konta pracowniczego w formacie imie.nazwisko@pg.edu.pl, który kieruje do podstawowego, pracowniczego konta pocztowego (@pg.edu.pl).
3. Proces uspójniania polityki kont pocztowych dla doktorantów
W pierwszym tygodniu listopada w systemie Moja PG na koncie każdego doktoranta ustawiony zostanie automatycznie adres pocztowy prowadzący do podstawowego, pracowniczego konta pocztowego. Będzie to adres, na który wysyłane będą komunikaty generowane przez systemy uczelniane. Aktualnie system pozwala Państwu na samodzielne dostosowanie tego adres, wskazując zewnętrznego operatora poczty. Nie zalecamy takiego działania, gdyż nie jesteśmy w stanie ponosić odpowiedzialności za skuteczność działania zewnętrznych operatorów pocztowych.
W pierwszej połowie grudnia przystąpimy do wyłączania skrzynek studenckich (@student.pg.edu.pl). Pierwszym etapem będzie przełączenie ich w tryb "tylko do odczytu", bez możliwości tworzenia i wysyłania wiadomości.
Wraz z końcem 2023 roku wyłączymy studenckie konta pocztowe. Dlatego prosimy do tego czasu o samodzielną archiwizację e-maili lub przeniesienie wybranych wiadomości na podstawowe, pracownicze konto pocztowe.
4. Dodatkowe materiały i informacje
- Podstawowe, pracownicze konto pocztowe - szczegóły dostępne w pomocy pod adresem: Poczta pracownicza
- Dodatkowe, pracownicze konto pocztowe - szczegóły dostępne na stronie MS Office on-line
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Zespołem Wsparcia Użytkowników (Helpdesk) - helpdesk@pg.edu.pl.
Z wyrazami szacunku,
Zespół Centrum Usług Informatycznych
Szanowni Doktoranci,
Przepraszamy za tymczasowe utrudnienia w korzystaniu z poczty elektronicznej PG. Są one związane z prowadzonymi pracami na serwerach pocztowych. Celem prowadzonych prac jest ujednolicenie oferowanych usług i utworzenie Wam dedykowanych kont pracowniczych w domenie @pg.edu.pl. Mamy nadzieję, że docelowe rozwiązanie spełni Państwa oczekiwania i rozwiąże problemy sygnalizowane nam wcześniej.
Do tej pory mieliście Państwo konto pocztowe na studenckim serwerze pocztowym z dodatkowym, imiennym aliasem pocztowym w domenie @pg.edu.pl. W wyniku migracji poczty studenckiej do usługi Microsoft 365 Państwa konta również zostały przeniesione.
Tymczasowo pocztę adresowaną na alias imienny w domenie @pg.edu.pl mogą Państwo odbierać w usłudze Microsoft 365. Nie mają Państwo jednak obecnie możliwości wysyłania wiadomości z adresu w domenie @pg.edu.pl.
Do końca tygodnia planujemy zakończyć prace związane z utworzeniem Państwu PRACOWNICZYCH KONT w domenie @pg.edu.pl, a nie jak dotychczas wyłącznie aliasów. Pozwoli to Państwu odbierać i wysyłać wiadomości z adresu w domenie @pg.edu.pl.
W kolejnym tygodniu przeprowadzimy prace związane z migracją zawartości Państwa skrzynek studenckich do nowej skrzynki pracowniczej. Poinformujemy Państwa o zakończeniu tego procesu w osobnym komunikacie.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Zespołem Wsparcia Użytkowników (Helpdesk) - helpdesk@pg.edu.pl.
-
2024-11-15
[I rok] Obowiązkowy kurs BHP dla doktorantów
-
2024-11-05
Migracja poczty na Outlook (Office 365)