Upowszechnienie efektów konkretnej pracy naukowej

Promocja publikacji każdego badacza ma na celu (m.in.):

  • wyniki badań, którymi warto podzielić się ze środowiskiem naukowym,
  • docieranie do wielu odbiorców (zwiększanie widoczności badań),
  • zwiększanie postępu naukowego w danej dziedzinie,
  • zwiększanie prestiżu jednostki badawczej,
  • powiększanie dorobku naukowego i doskonalenie umiejętności z każdą kolejną publikacją,
  • lepszą opinię w środowisku naukowym,
  • zwiększanie szans na awans zawodowy i/lub grant (na badania).
Budowanie wizerunku w sieci

W celu promowania i upowszechniania wyników badań, nawiązywania relacji z innymi ekspertami i bycia na bieżąco z tym, co robią inni - naukowcy najczęściej korzystają z blogów naukowych, specjalistycznych wyszukiwarek publikacji naukowych (np. Google Scholar Citations) i portali społecznościowych (np. Web of Science Researcher Profile, ResearchGate, Academia.edu, X).