Upowszechnienie efektów konkretnej pracy naukowej
Promocja publikacji każdego badacza ma na celu (m.in.):
- wyniki badań, którymi warto podzielić się ze środowiskiem naukowym
- docieranie do wielu odbiorców (zwiększanie widoczności badań)
- zwiększanie postępu naukowego w danej dziedzinie
- zwiększanie prestiżu jednostki badawczej
- powiększanie dorobku naukowego i doskonalenie umiejętności z każdą kolejną publikacją
- lepszą opinię w środowisku naukowym
- zwiększanie szans na awans zawodowy i/lub grant (na badania)
Budowanie wizerunku w sieci
W celu promowania i upowszechniania wyników badań, nawiązywania relacji z innymi ekspertami i bycia na bieżąco z tym, co robią inni - naukowcy najczęściej korzystają z blogów naukowych, specjalistycznych wyszukiwarek publikacji naukowych (np. Google Scholar Citations) i portali społecznościowych (np. ResearcherID, ResearchGate, Academia.edu, Twitter).