Upowszechnienie efektów konkretnej pracy naukowej
Promocja publikacji każdego badacza ma na celu (m.in.):
- wyniki badań, którymi warto podzielić się ze środowiskiem naukowym,
- docieranie do wielu odbiorców (zwiększanie widoczności badań),
- zwiększanie postępu naukowego w danej dziedzinie,
- zwiększanie prestiżu jednostki badawczej,
- powiększanie dorobku naukowego i doskonalenie umiejętności z każdą kolejną publikacją,
- lepszą opinię w środowisku naukowym,
- zwiększanie szans na awans zawodowy i/lub grant (na badania).
Budowanie wizerunku w sieci
W celu promowania i upowszechniania wyników badań, nawiązywania relacji z innymi ekspertami i bycia na bieżąco z tym, co robią inni - naukowcy najczęściej korzystają z blogów naukowych, specjalistycznych wyszukiwarek publikacji naukowych (np. Google Scholar Citations) i portali społecznościowych (np. Web of Science Researcher Profile, ResearchGate, Academia.edu, X).