System kolejkowy w dziekanacie | Politechnika Gdańska

Treść strony

Data dodania: 2016-11-25

System kolejkowy w dziekanacie

ekran
Numer projektu:
37/2017
 
Typ projektu:
Studencki
 
Koszt projektu:
30 000 zł
 
Autor:
Zuzanna Witkowska
 
Opis projektu
Studenci wielokrotnie tłoczą w ciasnym korytarzu, aby po dwóch godzinach czekania dowiedzieć się, że dzisiaj niestety do dziekanatu się nie dostaną. Z powodu braku miejsca kolejki do poszczególnych okienek się mieszają, powstaje zamęt, a interesanci tracą czas. Proponuję zamontowanie przy dziekanacie systemów kolejkowych podobnych do tych z którymi mamy do czynienia w urzędzie. W multimedialnym kiosku student zaznacza swój rodzaj studiów oraz kierunek, następnie jaką sprawę ma do załatwienia; otrzymuje bilecik z numerem oraz szacowanym czasem przyjęcia. W ten sposób zamiast trzech godzin, pod drzwiami spędzi na przykład 10 minut, zakładając że pojawi się trochę wcześniej aby na pewno nie przegapić swojej kolejki. Podobne rozwiązanie zastosowała już m.in. Politechnika Śląska.
Realizacja projektu

Stan na dzień 6 lipca 2017 r. Projekt ten jest prowadzony przez grupę studentów z WM w kooperacji z grupą studentów z Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (na którym skonsolidowany projekt oznaczony jest numerem 33/2017). Oba projekty są więc ze sobą organizacyjnie i merytorycznie zespolone. Szczególnie pozytywnym aspektem jest owocna współpraca zespołów z obu wydziałów, które w ten sposób nabywają nowych kompetencji. Przedstawiony opis postępów prac jest wspólny dla projektów 37/2017 i 33/2017.

W obecnym stanie zaawansowania prac ukończono fazę specyfikowania wymagań oraz fazę projektowania, zarówno od strony biznesowej jak i technicznej. W celu jak najlepszego dostosowania produktu do potrzeb użytkowników przeprowadzona została ankietyzacja wśród studentów PG. Wykonano również badanie użyteczności istniejących systemów kolejkowych: w gdańskiej placówce ZUS oraz w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego. Aktualnie realizowany jest etap implementacji, podczas której skupiono się na wytworzeniu najważniejszych elementów systemu: biletomatu, terminali dla pracowników dziekanatu oraz aplikacji internetowej służącej administracji.

Warto odnotować dotychczasowe osiągnięcia projektowe:

  • opracowano niezbędną dokumentację, w tym szczegółową, 90-stronicową specyfikację wymagań zawierającą 68 wymagań funkcjonalnych, 30 wymagań jakościowych i 13 ograniczeń projektowych,
  • przygotowano prototypy interfejsu użytkownika oraz dokonano ich walidacji wraz z pracownikami dziekanatu,
  • zakupiono pierwsze komponenty sprzętowe (drukarkę biletową oraz czytnik RFID) – objęte są obecnie niezbędnymi testami,
  • ukończono projekt biletomatu (po stwierdzeniu poprawności komponentów sprzętowych sformułowane zostanie zamówienie na dostawę urządzenia).

Przedstawione poniżej ilustracje zawierają m.in. logo oraz interfejs właściwy dla WETI, jednak w analogiczny sposób opracowane będą urządzenia dedykowane dla Wydziału Mechanicznego.

 
54 wyświetleń