Do zadań działu należy:
1. administrowanie domami studenckimi:
- Zespół Domów Studenckich: Osiedle Wyspiańskiego – DS 5, 6, 7, 8, 9, 10,
- Zespół Domów Studenckich: Osiedle Traugutta – DS 1, 2, 3, 4, 12, 13,
- DS 11;
2. prowadzenie działalności w zakresie spraw mieszkaniowych studentów, koordynowanie spraw związanych z kwaterowaniem w domach studenckich, naliczanie bieżących należności i kontrola wpłat;
3. kwaterowanie i wykwaterowywanie studentów, doktorantów oraz gości;
4. prowadzenie ewidencji zakwaterowanych mieszkańców i rozliczenia finansowe opłat, rozliczanie przychodów z kwesturą (bieżąca kontrola zadłużenia, wezwania do zapłaty, egzekucja długów, rozliczanie kaucji);
5. rozliczanie kosztów związanych z eksploatacją domów studenckich;
6. prowadzenie bieżących spraw mieszkańców (zamiany, wystawianie zaświadczeń o zakwaterowaniu i poświadczanie kart obiegowych, rozpatrywanie uwag i postulatów);
7. udział w pracach komisji stypendialnych w zakresie przydziału miejsc w domach studenckich;
8. zapewnienie bezpieczeństwa i optymalnych warunków mieszkaniowych, socjalno-bytowych, sanitarno-epidemiologicznych na terenie obiektów i otoczenia (systemy ppoż., monitoring, kontrola osób wchodzących do akademika);
9. utrzymanie obiektów i otoczenia w należytym stanie technicznym i porządkowym (dbanie o czystość i bezpieczeństwo w obiektach, planowanie remontów/odświeżania poszczególnych pomieszczeń i terenów);
10. prowadzenie, koordynacja i nadzór „Akcji Lato" oraz innych form zakwaterowania, wynikających z bieżących potrzeb Uczelni oraz sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej;
11. realizowanie umów dotyczących wynajmu pomieszczeń i powierzchni przeznaczonych na akcje promocyjne i informacyjne;
12. realizowanie zamówień wspólnych (usługi pralnicze, dostawa artykułów włókienniczych, dostawa sprzętu AGD i RTV, dostawa artykułów gospodarstwa domowego i in.);
13. współpraca z radami mieszkańców, radą osiedla oraz z samorządem studenckim i doktoranckim oraz jednostkami administracji centralnej w zakresie bieżącej działalności centrum;
14. współpraca z innymi jednostkami Uczelni, w celu utrzymania obiektów w należytym standardzie oraz poszukiwania i wdrażania nowoczesnych rozwiązań infrastrukturalnych;
15. współpraca z innymi uczelniami wyższymi oraz jednostkami w ramach kompetencji centrum;
16. realizowanie zadań dodatkowych, wskazanych przez kanclerza lub zastępców.