Magdalena Lewandowska

Mezzosopran
 

Absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Jana Paderewskiego w Poznaniu (dyplom 2005 rok); początkowo w klasie śpiewu prof. Krystyny Kujawińskiej - Dobiasz, a w następnych latach u prof. Krystyny Pakulskiej.

Uczestniczyła w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez: Jadwigę Rappe, Ryszarda Karczykowskiego czy Jewgienija Nesterienko.

Jeszcze podczas studiów wystąpiła w akademickim przedstawieniu "Czarodziejskiego fletu" Wolfganga Amadeusza Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu, wykonując partię Trzeciej Damy.

W swoim dorobku artystycznym ma takie role jak Magdalena z opery "Rigoletto" Verdiego, Olga z opery "Eugeniusz Oniegin" Czajkowskiego, Karczmarka z opery "Borys Godunow" Musorgskiego, Zita z opery "Gianni Schicchi" Pucciniego, Volpina z opery "Aptekarz" Haydna. Wykonywała także dzieła oratoryjne, m.in. partie altowe z "Requiem" i "Mszy Koronacyjnej" Mozarta oraz partię altową z "IX Symfonii" Beethovena, a także cykle pieśni: "Miłość i życie kobiety" Schummana i "7 pieśni hiszpańskich" de Falli.

Debiutowała partią Suzuki w "Madamie Butterfly" w 2005 roku w trakcie gościnnych występów Opery Bałtyckiej w Parnu (Estonia). Była solistką Państwowej Opery Bałtyckiej. Wykonywała m.in. partię Jadwigi w "Strasznym dworze", Flory w "Traviacie", Marty w "Fauście", wspomnianej wcześniej Suzuki oraz Sikorki w widowisku baletowym "Piotruś i Wilk". Współpracując z Filarmonią Szczecińską śpiewała partie w dziełach takich jak m.in. "Requiem d-moll" W. A. Mozarta, "Stabat Mater" K. Szymanowskiego czy "Rigoletto" G. Verdiego. 

W swojej karierze współpracowała z szeregiem orkiestr, jak choćby: Filharmonia Bałtycka, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna, Opera Bałtycka, Teatr Wielki w Poznaniu, orkiestra symfoniczna TUTTA FORZA, Cappella Gedanensis, Filharmonia Szczecińska.