Rejestracja i logowanie
 

W celu rejestracji konta firmowego na platformie umożliwiającej dodanie tematu projektu badawczego należy przejść na stronę Formularze PG. Znajduje się na niej formularz zgłoszeniowy, tak jak na poniższej ilustracji.

Wypełniony i wysłany formularz rejestrowany jest przez Zespół Helpdesk, który w porozumieniu z Koordynatorami Wydziałowymi potwierdza zasadność zgłoszenia. W ciągu 24h konto zostanie założone. Zostaną Państwo o tym poinformowani przez Zespół Helpdesk.

Należy zauważyć, iż system przydziela konta imienne. Dodatkowo sugerujemy podanie jako numer kontaktowy numeru komórkowego osoby, która będzie obsługiwała konto. Dzięki temu będzie możliwość samodzielnego resetu hasła.

W przeciwnym przypadku wsparcie w procesie resetu hasła świadczyć będzie Zespół Helpdesk.


Logowanie do systemu
 

W celu zalogowania się do systemu, należy przejść na stronę portalu Moja PG.

Po kliknięciu w przycisk Zaloguj się zostaną Państwo poproszeni o wpisanie loginu i hasła do uprzednio założonego konta. Dane te otrzymają Państwo od Zespołu Helpdesk.

Zalecamy zmianę hasła przy pierwszym logowaniu do systemu. Link do instrukcji zmiany hasła: Zmiana hasła


Projekty badawcze
 

Po zalogowaniu w portalu Moja PG, w celu przejścia do aplikacji projektów badawczych, należy przejść do zakładki:

Link bezpośredni do tego modułu: https://moja.pg.edu.pl/auth/appjs/research-projects

Wyświetlona zostanie lista wszystkich projektów posiadających opiekuna, których propozycje tematów zostały dodane do systemu. Tematy dodane przez  przedstawicieli firm współpracujących z Politechniką Gdańską oznaczone będą ikoną z nazwą firmy zgłaszającej. Ma to na celu wyróżnienie propozycji projektów badawczych dla studentów.

W celu dodania nowej propozycji projektu badawczego należy wybrać przycisk Dodaj, znajdujący się na dole listy.

Po jego kliknięciu pojawi się formularz zgłoszeniowy jak poniżej:

Objaśnienia pól formularza:

  • Nazwa PL – należy wpisać temat projektu badawczego w języku polskim 
  • Nazwa EN – należy wpisać temat projektu badawczego w język angielski 
  • Rodzaj projektu badawczego - wyświetlają się dostępne rodzaje (aplikacyjny, badawczy oraz badawczy z wymogiem publikacji), należy wybrać jedno z nich. 
  • Edycja projektu badawczego – wyświetla się aktualna edycja, w przypadku równolegle realizowanych kilku edycjach, należy wybrać jedną z nich.  
  • Opis PL – opis projektu w języku polskim, pole ograniczone jest do 500 słów. Opis powinien przedstawić problem badawczy, nad którego rozwiązaniem będzie pracował zespół.

    Dodatkowo można tutaj zawrzeć informacje o preferowanych kompetencjach członków zespołu lub kierunków studiów, z których kandydaci będą rozważani w pierwszej kolejności.
  • Opis EN – opis projektu w przetłumaczeniu w języku angielskim, pole ograniczone jest do 500 słów 
  • Firma – pole, w którym należy umieścić nazwę firmy zgłaszającej projekt badawczy. Nazwa ta będzie wyświetlana w systemie jako atrybut projektu badawczego zarówno na liście zgłoszonych tematów jak i na stronie ze szczegółami projektu.
  • Oczekiwana wielkość zespołu – zespół studentów realizujących projekt może się składać od 3 do 8 osób. W polu należy wpisać liczbę z tego przedziału. Należy pamiętać, iż jest to wartość poglądowa, mająca na celu poinformowanie studentów zainteresowanych realizacją projektu w jak dużym zespole będą realizować postawione przed nimi zadanie.

    System pozwoli na uformowanie grupy mniejszej lub większej od wskazanej wartości na tym etapie, decyzja będzie podjęta przez nauczyciela akademickiego, który podejmie się opieki merytorycznej nad projektem po konsultacji z osobą zgłaszającą temat.
  • Klient – pole, którego nie można edytować, jego wartość stanowi imię i nazwisko osoby zgłaszającej

Po wypełnieniu wszystkich pól należy zapisać formularz. W efekcie pojawi się on na liście tematów projektów badawczych w statusie wstępny. Oznacza to, że projekt został zgłoszony przez przedstawiciela firmy współpracującej z Politechniką Gdańską, ale nie posiada jeszcze opiekuna z Uczelni. Możecie Państwo nadal go edytować, a nawet usunąć (akcje dostępne w ostatniej kolumnie w zakładce Tematy projektów badawczych).

Pozycja w statusie wstępny nie jest jeszcze widziana przez studentów. Dopiero po przypisaniu się do niego opiekuna, status zmienia się na zatwierdzony, a studenci będą mogli zgłaszać swoją  kandydaturę do jego realizacji. Na tym etapie możliwość edycji będzie dostępna dla nauczyciela akademickiego prowadzącego temat.


Kontakt/Pomoc
 

W przypadku jakichkolwiek problemów lub wątpliwości technicznych zapraszamy do kontaktu z Zespołem Helpdesk w formie elektronicznej wysyłając zgłoszenie mailowe na adres: helpdesk@pg.edu.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: +48 58 348 63 37.