
Biuro Rektora zajmuje się szeregiem spraw dotyczących funkcjonowania Uczelni.
W zakresie administracyjno-organizacyjnym jest to:
1) bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem i prorektorami w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną działalnością władz Uczelni;
2) przygotowywanie aktów wewnętrznych Uczelni (zarządzeń rektora, pism okólnych rektora oraz kanclerza);
3) koordynowanie obiegu projektów wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez rektora;
4) przygotowywanie pełnomocnictw i upoważnień nadawanych przez rektora;
5) obsługa kancelaryjna i organizacyjna posiedzeń senatu:
a) wysyłanie zawiadomień wraz z materiałami na posiedzenia senatu;
b) przygotowanie merytoryczne i protokołowanie posiedzeń senatu;
c) prowadzenie rejestru i przygotowywanie uchwał senatu.
6) obsługa kancelaryjna i organizacyjna rady uczelni:
a) wysyłanie zawiadomień wraz z materiałami na posiedzenia rady;
b) przygotowanie merytoryczne i protokołowanie posiedzeń rady;
c) prowadzenie rejestru i przygotowywanie uchwał rady;
d) zapewnienie płynnego obiegu informacji pomiędzy członkami rady a wspólnotą Uczelni.
7) obsługa administracyjna Uczelnianej Komisji Wyborczej;
8) obsługa cyklicznych spotkań władz Uczelni, kolegium rektorskiego, komisji i zespołów nadzorowanych przez rektora i prorektorów;
9) przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji oświadczeń lustracyjnych osób podlegających obowiązkowi lustracji;
10) organizacja oraz bezpośrednia obsługa centralnych uroczystości uczelnianych (inauguracja, Święto Uczelni, uroczyste posiedzenia senatu, uroczyste podpisania umów itp.);
11) prowadzenie Księgi kontroli zewnętrznych Politechniki Gdańskiej;
12) prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń rektora, pism okólnych rektora, pism okólnych kanclerza;
b) upoważnień i pełnomocnictw rektora;
c) umów o współpracy Uczelni z podmiotami zewnętrznymi;
d) organizacji zewnętrznych, do których Uczelnia odprowadza składki członkowskie;
e) nadanych tytułów doktora honoris causa Politechniki Gdańskiej;
f) przyznanych tytułów Honorowy Profesor Politechniki Gdańskiej;
g) przyznanych tytułów profesor emeritus Politechniki Gdańskiej;
h) przyznanych Medali za Zasługi dla Politechniki Gdańskiej;
i) przyznanych Medali pamiątkowych Politechniki Gdańskiej i Medali Honorowy profesor emeritus Politechniki Gdańskiej;
j) przyznanych Złotych Odznak Absolwenta Politechniki Gdańskiej, itp.
13) aktualizacja danych dot. władz oraz struktury organizacyjnej Politechniki Gdańskiej na stronie internetowej Uczelni;
14) współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Uczelni.
W zakresie prac Zespołu Radców Prawnych jest to:
1) obsługa prawna Uczelni w zakresie tematyki:
a) sprawy ustrojowe szkolnictwa wyższego, nadzór nad uczelniami;
b) sprawy statutowe oraz wyborcze i mandatowe;
c) organizacja Uczelni i związane z tym regulaminy;
d) sprawy kształcenia studentów i doktorantów;
e) samorządy studentów i doktorantów, organizacje uczelniane;
f) postępowanie w sprawach stopni naukowych i tytułu naukowego;
g) pomoc materialna dla studentów i doktorantów;
h) prawo pracy w tym m.in. stosunki pracy i sprawy socjalne;
i) umowy o świadczenie usług edukacyjnych, badawczych i gospodarczych;
j) stan prawny nieruchomości i rozporządzanie nieruchomościami;
k) zamówienia publiczne;
l) inwestycje budowlane;
m) dostęp do informacji publicznej;
n) ochrona danych osobowych;
o) postępowania dyscyplinarne;
p) wnioski w postępowaniu upadłościowym.
2) świadczenie pomocy prawnej w zakresie własności intelektualnej oraz projektów realizowanych przez Uczelnię:
a) pomoc prawna w zakresie własności intelektualnej obejmująca w szczególności zagadnienia prawa autorskiego, prawa własności przemysłowej, know-how, praw do wyników badań, nieuczciwą konkurencję, umowy dotyczące komercjalizacji własności intelektualnej itd.;
b) pomoc prawna w zakresie obsługi projektów obejmująca w szczególności zagadnienia
prawne w procesie aplikowania i realizacji projektów, umowy o dofinansowanie, umowy konsorcjum i partnerskie, kwestie związane ze specyfiką zatrudniania w projektach, umowy wdrożeniowe, umowy licencyjne, inne umowy w zakresie współpracy międzynarodowej.
3) opiniowanie dokumentów przygotowanych w języku angielskim;
4) opracowywanie pod względem formalno-prawnym innych spraw powierzonych przez Rektora PG.
Poszczególni radcy prawni zajmują samodzielne stanowiska podległe bezpośrednio Rektorowi PG.
Szczegółowy zakres i sposób świadczenia pomocy prawnej określa rektor w drodze odrębnego zarządzenia.