Data dodania: 2024-09-26
[Doktoranci I roku] Początek roku akademickiego, aktywacja konta doktoranckiego oraz utworzenie adresu e-mail – ważne informacje dla nowoprzyjętych doktorantów
Nabycie statusu doktoranta
By uzyskać status doktoranta, odebrać legitymację, otrzymywać stypendium doktoranckie i zostać zgłoszonym do ubezpieczeń, konieczne jest podejście do immatrykulacji (podpisanie aktu ślubowania) oraz dostarczenie dodatkowych dokumentów w terminie 24 – 30 września 2024 r.1
Uwaga! Osoby, które na moment składania aplikacji, nie posiadały dyplomu magistra
- do 30 września muszą złożyć zaświadczenie o obronie pracy magisterskiej,
- do 31 października muszą dostarczyć dyplom.
1 W przypadku cudzoziemców, którzy mogą pojawić się na uczelni w terminie późniejszym (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), dodatkowe dokumenty będą przyjmowane na bieżąco, po wcześniejszym zgłoszeniu przyjazdu i umówieniu się na weryfikację dokumentów.
Początek roku akademickiego
Rok akademicki 2024/2025 rozpocznie się 1 października 2024 r. W przypadku cudzoziemców dopuszcza się przyjazd na Politechnikę Gdańską maksymalnie do 29 listopada, chyba że kandydat wnioskował o miejsce w akademiku – wówczas termin jest skrócony do 31 października.
Zajęcia dla doktorantów w roku akademickim 2024/2025
System MojaPG – aktywacja konta doktoranckiego i utworzenie adresu e-mail
Moja PG jest portalem uczelnianym dostępnym pod adresem moja.pg.edu.pl. Portal składa się z wielu modułów, które umożliwiają elektroniczną obsługę m.in. doktorantów, co skutecznie pozwala na zmniejszenie liczby potrzebnych wizyt w biurze Szkoły.
Osoby przyjęte do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej zostaną zmigrowane z systemu rekrutacyjnego eRekrutacja do systemu MojaPG , z którego otrzymają wiadomość powitalną, w której znajdzie się przydzielony numer albumu oraz dalsze instrukcje. Migracja przewidziana jest na okres 27 września 2024 r. - 1 października, więc proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.
Rejestracja w portalu jest obowiązkowa, dlatego po otrzymaniu wiadomości powitalnej prosimy o jak najszybszą aktywację konta na stronie moja.pg.edu.pl, podając dane zgodne z danymi podanymi podczas rekrutacji oraz przydzielonym numerem albumu. Po aktywacji konta, doktorantowi zostanie przypisany login (imię.nazwisko@pg.edu.pl), który jest niezbędny do zalogowania w MojaPG.
Instrukcja dot. Rejestracji w portalu Moja PG
W razie problemów z aktywacją konta prosimy o kontakt z pracownikami uczelnianego Helpdesku.
Elektroniczna legitymacja doktorancka (ELD)
Po pierwszym logowaniu w portalu MojaPG, należy sprawdzić poprawność swoich danych osobowych oraz złożyć wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD).
Osoby, które kontynuują naukę na Politechnice Gdańskiej i które posiadają ELD wydaną przez PG nie muszą składać wniosku o ELD. Przysługuje im wcześniej wydana ELD przez PG.
Wszelkie informacje dotyczące zmiany statusu wniosków przychodzą automatycznie na pocztę oraz są widoczne w MojaPG, w zakładce „Wnioski”.
Uwaga! Legitymacja nie zostanie przekazana do produkcji do momentu zaksięgowania w systemie należnej kwoty! Zachęcamy do skorzystania z ePłatności, które są księgowane natychmiastowo.
Więcej informacji dot. elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD)
Instrukcja składania wniosku o wydanie ELD
W razie problemów ze złożenie wniosku o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD), prosimy o kontakt z pracownikami uczelnianego Helpdesku.
Stypendium doktoranckie
Każda osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej (za wyjątkiem osób ze stopniem doktora), która uzyskała status doktoranta, otrzymuje stypendium doktoranckie. Maksymalny okres pobierania stypendium wynosi 4 lata.
Uwaga! W niektórych przypadkach związanych z uzyskaniem już wcześniej stopnia doktora lub z zatrudnieniem doktoranta, doktorant może nie mieć prawa do stypendium.
Więcej informacji na temat stypendium
Więcej informacji na ten temat możliwości i skutków zatrudnienia doktorantów
Aplikacja Student w MojaPG
W uczelnianym portalu MojaPG funkcjonuje aplikacja Student, która pozwala doktorantom m.in. na:
- podejrzenie swoich danych osobowych (podanych podczas procesu rekrutacyjnego),
- podejrzenie otrzymanych ocen z zajęć,
- złożenie wniosku o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD),
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o pobieraniu stypendium doktoranckiego oraz odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjęciu do Szkoły Doktorskiej,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o okresie kształcenia w Szkole Doktorskiej,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o ukończeniu kształcenia w Szkole Doktorskiej,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia dla celów legalizacji pobytu/wizy - zaświadczenia o przyjęciu cudzoziemca na studia lub o kontynuacji przez cudzoziemca studiów.
Instrukcja korzystania z aplikacji Student
Instrukcja składania wniosku o wydanie zaświadczenia
Aplikacja Nauka w systemie MojaPG
W MojaPG znajduje się również aplikacja Nauka, która pozwala doktorantom na prowadzenie ewidencji prac naukowo-badawczych (i innych w zakresie dorobku, w tym prawa autorskie do projektów architektonicznych, know-how, patenty i zgłoszenia patentowe).
Instrukcja korzystania z aplikacji Nauka
Prosimy o śledzenie naszej strony internetowej, a w szczególności zakładki aktualności oraz naszych profili w mediach społecznościowych (Facebook i Linkedin), gdzie publikujemy najważniejsze dla Państwa informacje.