[Doktoranci I roku] Początek roku akademickiego, aktywacja konta doktoranckiego oraz utworzenie adresu e-mail – ważne informacje dla nowoprzyjętych doktorantów | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-09-26

[Doktoranci I roku] Początek roku akademickiego, aktywacja konta doktoranckiego oraz utworzenie adresu e-mail – ważne informacje dla nowoprzyjętych doktorantów

photo

Nabycie statusu doktoranta 

By uzyskać status doktoranta, odebrać legitymację, otrzymywać stypendium doktoranckie i zostać zgłoszonym do ubezpieczeń, konieczne jest podejście do immatrykulacji (podpisanie aktu ślubowania) oraz dostarczenie dodatkowych dokumentów w terminie 24 – 30 września 2024 r.1

Uwaga! Osoby, które na moment składania aplikacji, nie posiadały dyplomu magistra 

  • do 30 września muszą złożyć zaświadczenie o obronie pracy magisterskiej, 
  • do 31 października muszą dostarczyć dyplom. 

W przypadku cudzoziemców, którzy mogą pojawić się na uczelni w terminie późniejszym (zgodnie z harmonogramem rekrutacji), dodatkowe dokumenty będą przyjmowane na bieżąco, po wcześniejszym zgłoszeniu przyjazdu i umówieniu się na weryfikację dokumentów. 


Początek roku akademickiego

Rok akademicki 2024/2025 rozpocznie się 1 października 2024 r. W przypadku cudzoziemców dopuszcza się przyjazd na Politechnikę Gdańską maksymalnie do 29 listopada, chyba że kandydat wnioskował o miejsce w akademiku – wówczas termin jest skrócony do 31 października.

Zajęcia dla doktorantów w roku akademickim 2024/2025


System MojaPG  – aktywacja konta doktoranckiego i utworzenie adresu e-mail

Moja PG jest portalem uczelnianym dostępnym pod adresem moja.pg.edu.pl. Portal składa się z wielu modułów, które umożliwiają elektroniczną obsługę m.in. doktorantów, co skutecznie pozwala na zmniejszenie liczby potrzebnych wizyt w biurze Szkoły. 

Osoby przyjęte do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej zostaną zmigrowane z systemu rekrutacyjnego eRekrutacja do systemu MojaPG , z którego otrzymają wiadomość powitalną, w której znajdzie się przydzielony numer albumu oraz dalsze instrukcje. Migracja przewidziana jest na okres 27 września 2024 r. - 1 października, więc proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.

Rejestracja w portalu jest obowiązkowa, dlatego po otrzymaniu wiadomości powitalnej prosimy o jak najszybszą aktywację konta na stronie moja.pg.edu.pl, podając dane zgodne z danymi podanymi podczas rekrutacji oraz przydzielonym numerem albumu. Po aktywacji konta, doktorantowi zostanie przypisany login (imię.nazwisko@pg.edu.pl), który jest niezbędny do zalogowania w MojaPG.

Instrukcja dot. Rejestracji w portalu Moja PG

W razie problemów z aktywacją konta prosimy o kontakt z pracownikami uczelnianego Helpdesku.


Elektroniczna legitymacja doktorancka (ELD)

Po pierwszym logowaniu w portalu MojaPG, należy sprawdzić poprawność swoich danych osobowych oraz złożyć wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD)

Osoby, które kontynuują naukę na Politechnice Gdańskiej i które posiadają ELD wydaną przez PG nie muszą składać wniosku o ELD. Przysługuje im wcześniej wydana ELD przez PG. 

Wszelkie informacje dotyczące zmiany statusu wniosków przychodzą automatycznie na pocztę oraz są widoczne w MojaPG, w zakładce „Wnioski”.  

Uwaga! Legitymacja nie zostanie przekazana do produkcji do momentu zaksięgowania w systemie należnej kwoty! Zachęcamy do skorzystania z ePłatności, które są księgowane natychmiastowo.  

Więcej informacji dot. elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD)

Instrukcja składania wniosku o wydanie ELD

W razie problemów ze złożenie wniosku o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD), prosimy o kontakt z pracownikami uczelnianego Helpdesku.


Stypendium doktoranckie

Każda osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej (za wyjątkiem osób ze stopniem doktora), która uzyskała status doktoranta, otrzymuje stypendium doktoranckie. Maksymalny okres pobierania stypendium wynosi 4 lata. 

Uwaga! W niektórych przypadkach związanych z uzyskaniem już wcześniej stopnia doktora lub z zatrudnieniem doktoranta, doktorant może nie mieć prawa do stypendium.

Więcej informacji na temat stypendium

Więcej informacji na ten temat możliwości i skutków zatrudnienia doktorantów


Aplikacja Student w MojaPG

W uczelnianym portalu MojaPG funkcjonuje aplikacja Student, która pozwala doktorantom m.in. na: 

  • podejrzenie swoich danych osobowych (podanych podczas procesu rekrutacyjnego), 
  • podejrzenie otrzymanych ocen z zajęć, 
  • złożenie wniosku o wydanie elektronicznej legitymacji doktoranckiej (ELD), 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o pobieraniu stypendium doktoranckiego oraz odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne, 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne, 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjęciu do Szkoły Doktorskiej, 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o okresie kształcenia w Szkole Doktorskiej, 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o ukończeniu kształcenia w Szkole Doktorskiej, 
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia dla celów legalizacji pobytu/wizy - zaświadczenia o przyjęciu cudzoziemca na studia lub o kontynuacji przez cudzoziemca studiów. 

Instrukcja korzystania z aplikacji Student

Instrukcja składania wniosku o wydanie zaświadczenia


Aplikacja Nauka w systemie MojaPG

W MojaPG znajduje się również aplikacja Nauka, która pozwala doktorantom na prowadzenie ewidencji prac naukowo-badawczych (i innych w zakresie dorobku, w tym prawa autorskie do projektów architektonicznych, know-how, patenty i zgłoszenia patentowe).

Instrukcja korzystania z aplikacji Nauka


Prosimy o śledzenie naszej strony internetowej, a w szczególności zakładki aktualności oraz naszych profili w mediach społecznościowych (Facebook i Linkedin), gdzie publikujemy najważniejsze dla Państwa informacje.

56 wyświetleń