Game storm - maraton tworzenia gier bez prądu
Kategoria: Inne
Typ: Warsztaty
GameStorm to maraton tworzenia gier bez prądu, zarówno dla osób które nie miały wcześniej nic wspólnego z projektowaniem jak i dla doświadczonych designerów. Wydarzenie rozpocznie otwarty wykład autora gier planszowych.
Uczestnicy Game Storm, podzieleni na zespoły według poziomu zaawansowania, będą mieli 48 godziny na stworzenie grywalnego prototypu gry na zadany temat. Partnerem wydarzenia jest uczelniane Centrum Transferu Technologii.
Celem wydarzenia jest zachęcanie i inspirowanie uczestników do twórczego myślenia oraz dzielnie się wiedzą o procesie tworzenia gier planszowych, poprzez zaangażowanie ekspertów branżowych.
Kiedy: 7-9 lipca 2023 r.
Gdzie: Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
Game Strom składa się z 2 części:
1. Praktyczny wykład autora planszówek Krzysztofa Głośnickiego (autora gier Zona i Elekt) - wstęp bezpłatny
2. Maraton tworzenia gier bez prądu (wstęp biletowany: https://app.evenea.pl/event/gamestorm ), zapisy do 26 czerwca
Inspiracyjny wykład autora gier planszowych
Przed rozpoczęciem maratonu tworzenia gier 7 lipca o godzinie 16:00 odbędzie się otwarty wykład Krzysztofa Głośnickiego (autora gier Zona i Elekt), który zabierze Was w podróż przez nieudane prototypy gier planszowych. Zwróci uwagę na błędy jakie łatwo popełnić projektując grę i doradzi jak ich uniknąć. Dostarczy praktycznych rad dla osób, które zawsze chciały stworzyć swoją pierwszą planszówkę oraz tych, które są juz doświadczonymi twórcami.
Miejsce: Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska , piętro 0, Audytorium PD
Wstęp na wykład jest bezpłatny.
Główni organizatorzy GameStorm
Grupa Testerska Portotypy - grupa testerska działająca od 2019 roku zrzeszająca trójmiejskich twórców gier. W 2022 roku organizowały warsztaty dla twórców “oGRAnij się!”
Fundacja Bombonierka - Fundacja Rozwoju Bombonierka działa od 2016 roku w celu m.in. wzmacniania tolerancji społecznej, poprawy współpracy międzyludzkiej i międzypokoleniowej oraz wyrównywania szans grup wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Partnerzy wydarzenia: Trefl, Rebel, aleplanszowki.pl, wakacje.pl, Centrum Transferu Technologii PG
Kluczowe osoby:
Zbigniew Kisły - główny organizator "GameStorm". Od 8 lat prowadzi cotygodniowe spotkania z planszówkami dla obcokrajowców w ramach 3city Boardgamers, koorganizator trzech trójmiejskich edycji Global Game Jamu, z zawodu software developer.
Katarzyna Cioch - inicjatorka i miłośniczka robienia fajnych rzeczy z ludźmi, którym się chce. Współautorka gier: Partytura, Gutenberg, AI Space Puzzle, Czy wypada rzucać tortem?. Członkini trójmiejskiej grupy testerskiej Portotypy. Prezeska Fundacji Rozwoju Bombonierka. Trenerka i edukatorka. Liderka projektów i innowacji społecznych. Matematyczka.
Agnieszka Krawczyk-Kłos - twórczyni gier planszowych i organizatorka kreatywnych warsztatów z tworzenia gier planszowych dla dzieci. Z zawodu ekspert w zarządzaniu własnością intelektualną, project manager i wykładowca z dziedziny komercjalizacji na Politechnice Gdańskiej (Centrum Transferu Technologii).