team10 | Politechnika Gdańska

Treść strony

team10

AVG2500

Meet in the Middle - W dobrym towarzystwie nawet długa podróż jest za krótka.

Nasza aplikacja jest odpowiedzią na powszechny w pociągach i ogólnie w komunikacji brak kontaktów międzyludzkich. Każdy współpasażer jest jedynie nieznajomą twarzą i nie dajemy sobie szansy, aby był czymś więcej. A szkoda… Każdy z nas ma jakąś historię do opowiedzenia, może ciekawy pomysł, a może nawet jest to osoba, z którą będziemy chcieli spędzić więcej niż parę godzin podróży, potencjalnie nawet całe życie. Niestety powszechna digitalizacja sprawia, że większość czasu spędzamy samotnie patrząc się w smartfon lub zakładając słuchawki i odcinając się od rzeczywistości. Nasza aplikacja pozwala przełamać ten stan rzeczy, dzięki informacji o innych pasażerach będziesz mógł znaleźć osobę, z którą spędzisz ciekawie podróż i być może zawrzesz dalszą znajomość.

O zespole startupowym

Jesteśmy ambitnym zespołem złożonym z absolwentów informatycznego liceum a obecnie studentów kierunków informatycznych uczelni wyższych.  Razem uczęszczaliśmy do szkoły średniej daleko od naszych domów, co sprawiło, że byliśmy skazani na długie podróże pociągiem. Dzięki temu mieliśmy okazję na własnej skórze doświadczyć problemu, którego rozwiązaniem będzie nasza aplikacja. W trakcie edukacji zdobyliśmy umiejętności pozwalające nam na tworzenie funkcjonalnych aplikacji mobilnych, ale także braliśmy udział w wielu konkursach związanych z przedsiębiorczością np. 6. miejsce w ogólnopolskim konkursie „Szkolna Internetowa Gra Giełdowa”, zwycięstwo w ogólnopolskim teleturnieju „Sukces na Bank” emitowanym na TVP3. Stale powiększamy swoje kompetencje oraz rozwijamy swoje zainteresowania dołączając do akademickich kół naukowych zajmujących się takimi dziedzinami jak sztuczna inteligencja np. „Gradient PG” i mamy nadzieję, że nasze działania pomogą nam odnieść sukces w przyszłości.

Braliśmy także udział w wielu hackathonach takich jak „HackYear” oraz „SheepYourHack”. Stale pracujemy nad swoimi prywatnymi projektami również komercyjnymi m.in. aplikacje mobile i strony internetowe.

W skład naszego zespołu wchodzi także osoba bogata w umiejętności miękkie oraz (w przeciwieństwie do reszty zespołu) posiadająca poczucie estetyki - studentka studiów II stopnia na Politechnice Gdańskiej (Gospodarka Przestrzenna na Wydziale Architektury). Ukończyła ona kurs dotyczący projektowania aplikacji mobilnych i stron internetowych (User Experience Design). Kurs pozwolił jej na rozwinięcie swoich umiejętności graficznych oraz rozpoznawania potrzeb klienta, które chciałaby teraz wykorzystać w praktyczny sposób.

Oczekiwania i potrzeby zespołu

Jeśli chodzi o część techniczną aplikacji, nasz zespół jest w stanie sobie z nim poradzić bez problemu. Potrzebowalibyśmy:

  • grafika, osobę, która będzie potrafiła przygotować graficznie spoty reklamowe, slogany i nagrania promocyjne.
  • marketingowca, który będzie wiedział jak dobrze „sprzedać nasz produkt”
  • osobę doświadczoną w wdrażaniu projektów startupowych w życie, która pomoże nam wdrożyć aplikacje w życie.
  • potencjalnie osobę zajmującą się naukami społecznym / psychologią społeczeństwa, która pomogła by nam lepiej zrozumieć zachowania ludzi w kontekście zawierania nowych znajomości. Tak aby nasza aplikacja jak najlepiej spełnia swoje zadanie.
  • potencjalnie osobę bogatą w kontakty, które umożliwiły/ułatwiły podjęcie współpracy np. z ministerstwem Infrastruktury lub PKP
Dziedzina/kategoria projektu

Aplikacje społeczne, non-profit; transport