Data dodania: 2024-05-29
[Doktoranci IV-V roku] Zakończenie kształcenia w Szkole Doktorskiej i ewentualne przedłużenia
Zbliżamy się do zakończenia czteroletniego cyklu kształcenia w Szkole Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej - w roku 2024 dla doktorantów, którzy rozpoczęli naukę w r.a. 2020/2021.
Zgodnie z ustawą PSWiN:
Art. 204. ust. 1. Kształcenie doktoranta kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów.
Przypominamy, że w dniu 31 stycznia 2024 r. odbyło się spotkanie Dyrekcji Szkoły z doktorantami III i IV roku dot. zakończenia kształcenia.
Doktoranci IV roku, którzy nie będą wnioskować o przedłużenie kształcenia, muszą złożyć rozprawę doktorską przed upływem terminu wskazanego w IPB, nie później niż do 30.09.2024 r. (poniedziałek) oraz przystąpić do egzaminu doktorskiego do 21.06.2024 r. (piątek).
Doktoranci IV-V roku, którzy nie mają jeszcze gotowej rozprawy doktorskiej, a zgodnie z IPB zbliża się termin jej złożenia, muszą złożyć wniosek o przedłużenie terminu złożenia rozprawy doktorskiej (eDokument). Wniosek należy złożyć nie później niż do 15.07.2024 r. (poniedziałek), chyba że doktorant/ka w swoim IPB wskazał/a wcześniejszą datę (wówczas wniosek należy złożyć jak najszybciej).
Biuro Szkoły Doktorskiej udostępniło w systemie Moja PG możliwość przypisania sobie samodzielnie przez doktoranta eDokumentu: Wniosek dotyczący przedłużenia terminu złożenia rozprawy doktorskiej.
Doktoranci V roku, będący już na przedłużeniu, muszą przed złożeniem rozprawy doktorskiej, lub wnioskiem o kolejne przedłużenie kształcenia, przedstawić sprawozdanie z realizacji badań naukowych (eDokument) od daty ostatniego przedłużenia kształcenia, nie później niż do 30.06.2024 r. (niedziela).
Termin | Działanie |
---|---|
koniec maja / początek czerwca |
Udostępnienie zainteresowanym doktorantom eDokumentów dotyczących możliwości przedłużenia terminu złożenia rozprawy doktorskiej - odkrycie szablonów w systemie MojaPG na liście eDokumentów, które doktorant może samodzielnie dodać do swojego konta. |
najpóźniej do 21.06.2024 (piątek) |
Przystąpienie do egzaminu doktorskiego przez doktorantów IV roku i dostarczenie kopii protokołu z egzaminu do Biura Szkoły. |
przed złożeniem rozprawy doktorskiej |
Wystawienie przez Szkołę Doktorską zaświadczenia o uzyskaniu efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji w danej dyscyplinie, niezbędnego do złożenia rozprawy doktorskiej. UWAGA! Każdy doktorant ma obowiązek upewnić się, że zaliczył wszystkie przedmioty i inne elementy kształcenia wymagane programem kształcenia (w tym egzamin doktorski) -> link do instrukcji CUI. Więcej informacji w opublikowanym już wcześniej wpisie: Stan zaliczenia przedmiotów. Zaświadczenie wydaje się na wniosek zainteresowanego doktoranta złożony w systemie MojaPG -> link do instrukcji CUI. |
termin wskazany w Indywidualnym Planie Badawczym (IPB) / jego aktualizacji / wcześniejszym wniosku o przedłużenie terminu złożenia rozprawy doktorskiej |
Złożenie rozprawy doktorskiej wraz z pozytywną opinią promotora lub promotorów oraz potwierdzenie tego faktu do Biura Szkoły. Potwierdzeniem złożenia rozprawy doktorskiej może być kopia pisma skierowanego do Rady Dyscypliny / Dziedziny dotyczącego wszczęcia postępowania ws. nadania stopnia doktora lub kopia pierwszej strony pracy doktorskiej. Dokument ten musi zawierać pieczątkę i podpis osoby przyjmującej, miejsce i datę złożenia rozprawy. Więcej informacji na stronach: |
najpóźniej do 30.06.2024 (niedziela) |
Złożenie sprawozdania z realizacji badań naukowych (eDokument) w systemie (MojaPG)
Szablony ww dokumentów, dołączane do odpowiednich eDokumentów w MojaPG przez doktoranta, dostępne są w formacie word na stronie Szkoły, w zakładce Doktoranci -> Formalności -> Do pobrania (dostęp po zalogowaniu) -> Szablony -> Dla wszystkich doktorantów -> Punkt II, podpunkt 1. Po wypełnieniu szablonów dokumentów, doktorant dołącza je do odpowiednich eDokumentów. Przekazanie dokumentów do Biura Szkoły odbywa się w systemie Moja PG -> Student -> eDokumenty po zatwierdzeniu przez doktoranta oraz dodatkowo promotora i koordynatora dyscypliny. UWAGA! Prosimy nie czekać z wypełnieniem dokumentów do końca terminu, tylko w miarę możliwości jak najszybciej złożyć dokumenty w systemie. Termin wysyłki eDokumentów należy uzgodnić z promotorem, celem uwzględnienia jego dyspozycyjności dot. akceptacji dokumentów w wymagany terminie -> patrz data poniżej. |
do 7.07.2024 (niedziela) |
Akceptacja eDokumentów (sprawozdania) w systemie (Moja PG) przez promotorów. |
do 14.07.2024 (niedziela) |
Zatwierdzenie eDokumentów w systemie (Moja PG) przez koordynatorów grup dyscyplin. |
najpóźniej do 15.07.2024 (poniedziałek) |
Złożenie wniosku o pierwsze / kolejne przedłużenie terminu złożenia rozprawy doktorskiej (eDokument), w systemie (MojaPG) przez doktorantów IV-V roku, którzy nie mają jeszcze gotowej rozprawy doktorskiej i dołączenie wymaganych dokumentów:
Szablony ww. dokumentów znajdują się na stronie szkoły Doktorskiej Doktorskiej w zakładce Doktoranci -> Formalności -> Do pobrania -> Szablony (dostęp po zalogowaniu) w pkt II.1, II.4 i IV.2. Przekazanie dokumentów do Biura Szkoły odbywa się w systemie Moja PG -> Student -> eDokumenty po zatwierdzeniu przez doktoranta, promotora, koordynatora grupy dyscyplin i dyrektora Szkoły. UWAGA! Prosimy nie czekać z wypełnieniem dokumentów do końca terminu, tylko w miarę możliwości jak najszybciej złożyć dokumenty w systemie. Termin wysyłki eDokumentów należy uzgodnić z promotorem, celem uwzględnienia jego dyspozycyjności dot. akceptacji dokumentów w wymagany terminie. W przypadku niezaliczenia egzaminu doktorskiego w pierwszym terminie - doktoranci będą mogli złożyć wniosek dopiero po 15.09.2024. Więcej informacji w opublikowanym już wcześniej wpisie: [Doktoranci IV roku] Przedłużenie terminu złożenia rozprawy doktorskiej oraz na stronie: Przedłużenie kształcenia. |
na bieżąco |
Opiniowanie eDokumentów w systemie przez promotorów i koordynatorów grup dyscyplin. |
do końca września 2024 |
Rozpatrzenie wniosków w systemie przez Dyrektora Szkoły, w przypadku zgody - przepisanie doktorantów na kolejny rok w systemie, przedłużanie legitymacji doktorantom. |
Złóżenie dokumentów jest obowiązkowe.
UWAGA! Niedotrzymanie wskazanych terminów może skutkować skreśleniem z listy doktorantów.
Przekazanie, uzyskanie podpisów osób decyzyjnych oraz zatwierdzenie eDokumentów w Szkole Doktorskiej odbywa się w systemie Moja PG -> Student -> eDokumenty.
UWAGA! Instrukcja korzystania z formularzy do obiegu dokumentów w systemie MojaPG – eDokumentów znajduje się na stronie Szkoły Doktorskiej:
- dla doktorantów: w zakładce Doktoranci -> Formalności (Regulamin, ELD) -> Do pobrania -> Szablony -> Dla wszystkich doktorantów -> Punkt II (dostęp po zalogowaniu)
- dla promotorów: w zakładce Dla promotorów (dostęp po zalogowaniu) -> Informacje dla promotorów -> Punkt: Dokumenty przekazywane poprzez portal Moja PG.
Zachęcamy do zapoznania się z zakładkami, wpisami oraz szablonami dokumentów, gdzie można znaleźć więcej informacji nt. zakończenia kształcenia:
Prosimy o regularne śledzenie naszej strony, a w szczególności zakładki Aktualności, gdzie systematycznie publikujemy najistotniejsze dla Państwa informacje.