Politechnika Gdańska realizuje projekt koncentrujący się na stworzeniu mechanizmów wspierających, które przeciwdziałają odpływowi studentów i wzmocnią ich więź z uczelnią.
Projekt pt.: „Akademicki Kompas: Mechanizm Przeciwdziałania Drop-outowi na Politechnice Gdańskiej” kierujemy do grupy 245 studentów oraz 16 nauczycieli i nauczycielek akademickich Politechniki Gdańskiej.
Głównym celem proj. jest zmniejszenie liczby studentów rezygnujących z kształcenia na PG przed uzyskaniem dyplomu.
Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację pakietu 6 zadań w okresie do końca lutego 2029 r., obejmujących następujące działania na PG:
1. Opracowanie spersonalizowanego systemu rekrutacji,
2. Oferta wsparcie tutoringowego dla studentów,
3. Oferta szkoleniowa dla studentów,
4. Opracowanie systemu monitorowania zjawiska drop-out,
5. Wyposażenie przestrzeni przyjaznych dla wszystkich studentów,
6. Ujednolicenie i budowa hybrydowych stanowisk komputerowych dla studentów – Virtual Lab.
Rezultatem projektu będzie wdrożenie przez PG trwałych systemowych rozwiązań w celu zminimalizowania zjawiska drop-outu. Rezultatem będzie także:
- wzrost umiejętności kształcenia się na uczelni i motywacji do ukończenia studiów przez 184 studentów PG,
- nabycie kompetencji w zakresie tutoringu studenckiego przez 12 studentów PG,
- nabycie kompetencji w zakresie mentoringu i/lub w zakresie efektywnego uczenia się przez 13 nauczycieli akademickich PG.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu: 4 997 099,17 PLN.
Wysokość dofinansowania UE: 4 123 606,24 PLN.