Nowoczesny parking dla samochodów i rowerów ze strefą relaksu na terenie kampusu B | Politechnika Gdańska

Treść strony

Data dodania: 2016-11-25

Nowoczesny parking dla samochodów i rowerów ze strefą relaksu na terenie kampusu B

siłownia zewnętrzna wraz z ławką
Numer projektu:
25/2017
 
Typ projektu:
Pracowniczy
 
Koszt projektu:
160 000 zł
 
Autor:
Zenon Filipiak
 
Opis projektu
“Nowoczesny parking dla samochodów i rowerów ze strefą relaksu, położony pomiędzy budynkiem A Wydziału ETI a budynkiem Wydziału Mechanicznego PG wraz z rewitalizacją chodnika i jezdni wzdłuż oraz szczytu południowego tego budynku.” W części B kampusu PG bardzo potrzebny jest nowoczesny parking samochodowo-rowerowy ulokowany w miejscu zburzonych pawilonów jugosłowiańskich (nr 45 i 46). Proponowane przedsięwzięcie obejmuje połączenie stref parkowania (niewielkich zatoczek, każda na 2-3 samochody) z przestrzeniami relaksu w postaci placyków wypoczynkowych z ławeczkami dla studentów oraz strefami aktywnego relaksu (mała siłownia na powietrzu, urządzenia gimnastyczne itp.), beż żadnych oczek wodnych. W ramach rewitalizacji należy dokonać remontu chodnika wzdłuż budynku WM nr 40 oraz wymienić nawierzchnię jezdni przyległej do tego chodnika. Należy także wytyczyć miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych oraz wyprofilować krawężniki w taki sposób, aby umożliwić bezproblemowy podjazd dla osób niepełnosprawnych. Podkreślić należy, że w przypadku miejsc parkingowych nie chodzi nam o przestrzeń wybetonowaną, ale o wzorcowe wręcz połączenie zielonej strefy rekreacyjnej z parkingiem naziemnym. Przez “parking nowoczesny” rozumiemy: miejsce kryte dla rowerów (analogicznie jak obok budynku Działu Promocji przed GG lub jak na terenie Centrum Sportu Akademickiego ), docelowo być może z wypożyczalnią automatyczną, a dla samochodów i coraz popularniejszych rowerów elektrycznych dodatkowe udogodnienia typowe dla pojazdów ekologicznych, takie jak miejsca do ładowania akumulatorów i in. Takie miejsce byłoby również miejscem centralnym (węzłem) dla ścieżek rowerowych, planowanych do budowy na całym kampusie. Dodatkowo należy wyremontować fragment chodnika i jezdni przed szczytem południowym budynku WM 40 z dziurą w chodniku, tam gdzie jest obecnie furtka wejściowa starego ogrodzenia, tak aby dojście do planowanego obszaru parkingowo-relaksowego nie kłóciło się z nowoczesną i przyjazną dla studentów i pracowników strefą. Usunięty powinien być też fragment płotu, nieużywana brama i furtka nad dziurą, czyli motto dla tego fragmentu to: PRZEJDŹ "SUCHĄ STOPĄ" DO GMACHU GŁÓWNEGO. Należy również poszerzyć krótki odcinek drogi, który znajduje się pomiędzy pawilonami nr 1 i 2 oraz nieistniejącymi już pawilonami nr 3 i 4 tak, aby bezproblemowo mogły poruszać się samochody osobowe, jak i pojazdy służb ratowniczych. Cały obszar należałoby w odpowiedni sposób doświetlić i zainstalować kilka kamer zewnętrznych, które można podłączyć do istniejących systemów np. na WM lub WETI, co w znaczny sposób ułatwi nadzór i ochronę tego obszaru.

Uzasadnienie:

  1. Nowoczesne zagospodarowanie terenu znajdującego się pomiędzy budynkami WM i WETI.
  2. Powiększenie liczby miejsc parkingowych dla samochodów i rowerów na terenie kampusu B.
  3. Zwiększenie bezpieczeństwa na terenie Kampusu poprzez modernizację dróg i chodników.
  4. Poprawienie infrastruktury ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym.

 

Realizacja projektu

Stan na dzień 28 czerwca 2017 r. Przestrzeń po wyburzonych pawilonach jugosłowiańskich zmienia się na lepsze: wykonana oraz oddana do użytku została nawierzchnia nowych miejsc parkingowych. Co istotne, na parkingu przewidziano miejsce dla pojazdów kierowanych przez osoby niepełnosprawne mające trudności w poruszaniu się.

W końcowej fazie uzgodnień pozostaje wybór wyposażenia tzw. „siłowni pod chmurką”.

85 wyświetleń