dr inż. arch. Dominika Wróblewska | Politechnika Gdańska

Treść strony

dr inż. arch. Dominika Wróblewska

Kontakt:

email:
dominika.wroblewska@pg.edu.pl
strona:
https://mostwiedzy.pl/dominika-wroblewska

Zajmowane stanowiska:

Profesor uczelni ze stop. nauk. dr

miejsce pracy:
Katedra Geodezji
Budynek Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska - HYDRO, 111
telefon:
(58) 347 17 31

Specjalista naukowo-techniczny

miejsce pracy:
Katedra Technologii w Inżynierii Środowiska
Budynek WILiŚ Pracownia Badawczo-Rozwojowa Geomatyki HYDRO/CMC
telefon:
(58) 347 17 31

Pełnione funkcje:

Kierownik katedry

miejsce pracy:
Katedra Geodezji
Budynek Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska - HYDRO, 111
telefon:
+48 509779251
dr inż. arch. Dominika Wróblewska

Publikacje:

  1. Publikacja

    - Rok 2021

    The majority of the world’s population lives in cities and cities are the key to achieving resilience. Local governments own only part of the land and can only partially decide about measures that should be taken ‘on the ground’. Local governments are therefore highly dependent on individuals, communities, and businesses to adapt and transform and take action in their own backyards or neighbourhoods. Since, for many people, climate...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  2. Publikacja

    The challenges of the global labour market require university authorities to extend traditional forms of education into more innovative and effective solutions. Project-based learning (PjBL) is one of highly effective methods for acquiring knowledge and teaching “soft” skills to future employees. This article describes an experimental use of PjBL at a university with a long history of teaching based on traditional methods—the Gdansk...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  3. Publikacja

    Faculty of Civil and Environmental Engineering (WILiS) at Gdansk University of Technology (GUT) offers studies in the fields of Geodesy and Cartography. The bachelor program (7 semesters) was started ten years ago in 2009. It provides the student with the basic skills and knowledge in the fields of surveying, geodesy and more generally geomatics and cartography. It is strongly related to expertise knowledge of civil building (geodetic...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  4. Publikacja

    - Rok 2019

    W ostatnich latach problematyka gospodarowania wodami opadowymi staje się zagadnieniem coraz bardziej wielowymiarowym i wielodyscyplinarnym. W Polsce przeważają systemy kanalizacji rozdzielczej i większość sieci deszczowych odpro­wadza wody opadowe bezpośrednio do odbiornika, bez jakiegokolwiek oczysz­czania, co stwarza poważne zagrożenie dla jakości tych wód. Jest to szczególnie niebezpieczne dla małych cieków płynących przez...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  5. Publikacja

    - Rok 2016

    Apart from education process based on the curricular activities, the whole set of co-curricular activities (CCAs) can help students to develope both expert knowledge and social skills. These activities are separated from academic course, sometimes placed outside of school or after regular school hours. Co-curricular activities such as students' scientific circles, workshops, conferences or festivals of science, publication, honor...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

dane pochodzą z portalu MOST Wiedzy otwiera się w nowej karcie MOST Wiedzy

Projekty: