Kontakt:
- email:
- ghor@pg.edu.pl
Zajmowane stanowiska:
Adiunkt
- miejsce pracy:
- Katedra Geotechniki i Inżynierii Wodnej
Pawilon Geotechniki pokój 15
- telefon:
- (58) 347 23 50

Publikacje:
-
Publikacja
- Rok 2020
Charakterystyka geotekstyliów i wyrobów pokrewnych stosowanych do zbrojenia gruntu w budownictwie komunikacyjnym. Identyfikacja wyrobów na budowie. Metodyka wyznaczania wytrzymałości długoterminowej zbrojenia geosyntetycznego.
-
Publikacja
- Rok 2020
Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności...
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym
-
Publikacja
- Magazyn Autostrady - Rok 2020
Jednym z problemów, który wymaga rozwiązania na etapie przygotowania i realizacji inwestycji drogowych, jest woda gruntowa na odcinkach zlokalizowanych w wykopach. Może występować w postaci zwierciadła swobodnego, co objawia się sączeniami i wypływami ze skarp i/lub w postaci zwierciadła napiętego, uniemożliwiającego realizację robót lub prawidłową eksploatację z uwagi na przebicia i wypływy przez warstwy podłoża gruntowego nawierzchni....
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym
-
Publikacja
- Magazyn Autostrady - Rok 2019
W artykule przedstawiono ogólne informacje dotyczące geotechnicznych aspektów projektu i realizacji drogi S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań z zastosowaniem technologii zamkniętego materaca odciążającego z kruszywa lekkiego – keramzytu geotechnicznego. Przedstawiono metody wzmocnienia podłoża przyjęte na etapie projektu oraz realizacji wraz z monitoringiem geotechnicznym.
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym
-
Publikacja
- G. Horodecki
- A. Biłanicz
- K. Smentoch
- Mosty - Rok 2019
W czerwcu 2019 r. nastąpiło otwarcie nowo budowanego wiaduktu na ulicy Drwęckiej w Ostródzie, który zastąpił jeden z trzech przejazdów kolejowo-drogowych znajdujących się w centrum miasta. Zakończenie budowy bezkolizyjnego przejazdu nad torami kolejowymi pozwoliło na bezpieczne oraz szybkie połączenie północnej i południowej części Ostródy. Zastosowanie materacy z keramzytu w konstrukcji z gruntu zbrojonego.
Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym