dr hab. inż. Kazimierz Jamroz | Politechnika Gdańska

Treść strony

dr hab. inż. Kazimierz Jamroz

Kontakt:

email:
kjamroz@pg.edu.pl
strona:
https://mostwiedzy.pl/kazimierz-jamroz

Zajmowane stanowiska:

Profesor uczelni

miejsce pracy:
Katedra Inżynierii Transportowej
Gmach Główny, 53
telefon:
(58) 347 11 47
dr hab. inż. Kazimierz Jamroz

Publikacje:

  1. The manuscript delineates an empirical research methodology for gathering data for the functional characterization of transport interchanges. The adoption of a universal, standardized field research method ensures the feasibility of objective interchange comparisons. The explicated methodology encompasses observational and survey research, yielding both quantitative and qualitative data. The amassed data comprises the count of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  2. Audyt dostępności dla planowanych, projektowanych i istniejących węzłów przesiadkowych musi być przeprowadzony w kontekście społecznym i prawnym, w którym re- alizowany jest projekt. W Polsce prawa osób z niepełnosprawnościami reguluje m.in. ustawa z dnia 19 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej...

  3. Wiele z istniejących węzłów wymaga integracji pomiędzy poszczególnymi rodzajami transportu pasażerskiego i dostosowania do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami, co jest związane z opracowaniem jednolitych standardów dostępności, jednolitej procedury i narzędzi przeprowadzenia oceny dostępności tych węzłów dla OzSP i zaproponowania skutecznych i efektywnych usprawnień. Problemy z samodzielnym i bezproblemowym przemieszczaniem...

  4. Podstawowym celem badawczym opisanym w monografii było przedstawienie stanu prawnego (obowiązującego w Polsce na dzień dzisiejszy), stanu technicznego oraz organizacyjnego w zakresie planowania, projektowania, budowy/przebudowy oraz eksploatacji węzłów przesiadkowych w dużych miastach, z uwzględnieniem bezpieczeństwa i komfortu podróżowania osób ze szczególnymi potrzebami. Planując budowę/rozbudowę Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  5. W artykule opisano projekt standardów dostępności zintegrowanych węzłów przesiadkowych, które zawierają spójne dla wszystkich elementów ZWP z uwzględnieniem potrzeb i wymagań osób ze szczególnymi potrzebami zasady projektowania, budowy i utrzymania oraz minimalne parametry kluczowych dla samodzielnej realizacji podróży przez osoby ze szczególnymi potrzebami rozwiązań i udogodnień. Przedstawione standardy zawierają zasady i wymagania...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

dane pochodzą z portalu MOST Wiedzy otwiera się w nowej karcie MOST Wiedzy

Projekty: