dr inż. Magdalena Pawelska-Mazur | Politechnika Gdańska

Treść strony

dr inż. Magdalena Pawelska-Mazur

Kontakt:

email:
magdalena.pawelska-mazur@pg.edu.pl
strona:
https://mostwiedzy.pl/magdalena-pawelska-mazur,17590-1

Zajmowane stanowiska:

Adiunkt

miejsce pracy:
Katedra Inżynierii Budowlanej
Budynek Hydromechaniki pokój 100
telefon:
(58) 347 18 21
dr inż. Magdalena Pawelska-Mazur

Publikacje:

  1. The paper reviews the properties of cement composites reinforced with short fibres. The effect of natural fibres was investigated: cotton, sisal, jute, ramie, bamboo, and synthetic fibres: polymer and polypropylene. It was noticed that the fibres change the consistency of the mixture up to 15%. In the composite flexural strength tests, a change in strength by +/− 8% was observed, depending on the type of fibres used. The research...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  2. Publikacja

    - Materials - Rok 2021

    The presented research’s main objective was to develop the solution to the global problem of using steel waste obtained during rubber recovery during the tire recycling. A detailed comparative analysis of mechanical and physical features of the concrete composite with the addition of recycled steel fibres (RSF) in relation to the steel fibre concrete commonly used for industrial floors was conducted. A study was carried out using...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  3. Prowadzenie monolitycznych robót betonowych w okresie jesienno-zimowym wciąż stanowi istotny problem w budownictwie.Główny problem stanowi niewłaściwe wykonywanie robót betoniarskich w okresie ujemnych temperatur. Za produkty, które umożliwiają reakcje cementu z wodą w ujemnych temperaturach uważa się domieszki przeciwmrozowe. Ich stosowanie umożliwia obniżenie temperatury krzepnięcia wody poniżej 0oC, przyspiesza wiązanie i podnosi...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  4. Publikacja

    - Rok 2013

    Poland as a Member State is obliged to implement the EU specific environmental legislation focused on the reduction, transport and treatment of waste. The Landfill Directive prohibited the landfilling of whole tyres and their by-products. Although the EU Directive of Waste limits the use of tyres as secondary fuel, Poland is still the EU leader in burning tyres in cement kilns. Post-consumer tyres are utilised in a number of...

  5. Publikacja

    W pracy przedstawiono aktualną sytuację dot. wykorzystania drutu stalowego z recyklingu opon samochodowych. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w laboratorium Katedry Konstrukcji Betonowych i Technologii Betonu nad zastosowaniem włókien stalowych z recyklingu do zbrojenia betonu. Otrzymane wyniki porównano z próbkami fibrobetonu uzyskanego na bazie przemysłowo produkowanych włókien stalowych.

dane pochodzą z portalu MOST Wiedzy otwiera się w nowej karcie MOST Wiedzy

Projekty: