W celu poprawnego działania systemu EZD konieczne jest zainstalowanie na komputerze dodatku do systemu Windows o nazwie EZD AddIn.
Umożliwia to aktualizację i tworzenie dokumentów bezpośrednio w systemie EZD PUW oraz podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym.
Link do EZD AddIn.
Użytkownicy systemu Linux i komputerów Apple (w systemie macOS) mogą korzystać z systemu EZD w ograniczonym zakresie.
W tych systemach operacyjnych nie instaluje się dodatku EZD AddIn, który jest dedykowany wyłącznie do systemu Windows.
Na komputerach Apple oraz w systemie Linux, oprócz podstawowych czynności jakie daje EZD, możliwe jest:
- akceptowanie dokumentów,
- odczytywanie zawartości dokumentów po wcześniejszym pobraniu na dysk,
- aktualizacja dokumentów (ikona Aktualizuj dokument w koszulce) i wgranie nowej wersji dokumentu z dysku.
Dedykowane przeglądarki do pracy w EZD to Mozilla Firefox oraz Chrome.
W systemach operacyjnych macOS oraz Linux nie jest możliwe podpisywanie dokumentów certyfikatem kwalifikowanym bezpośrednio w systemie EZD. Aby podpisać dokument należy uprzednio skorzystać z zewnętrznej aplikacji do podpisywania (np. Szafir), podpisać dokument lokalnie na komputerze i skorzystać z opcji Aktualizuj dokument, aby wgrać do systemu EZD podpisany plik.
Dostęp do systemu EZD poza siecią politechniczną jest możliwy za pośrednictwem usługi VPN.
Usługa dostępna jest dla wszystkich pracowników PG pod adresem: vpn.pg.edu.pl
Szczegółowe instrukcje użytkownika znajdują się w systemie pomocy PG: VPN przeglądarkowy – wygodny dostęp do kluczowych systemów PG.
W razie pytań lub uwag dotyczących działania VPN-a prosimy o kontakt z Zespołem Wsparcia Użytkowników (Helpdesk CUI)
Aby możliwe było podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w EZD należy:
- posiadać kartę kryptograficzną z podpisem elektronicznym,
- zainstalować na komputerze dedykowane do posiadanej karty kryptograficznej oprogramowanie,
- zainstalować na komputerze dodatek EZD AddIn,
- wgrać do EZD certyfikat podpisu: instrukcja.
W systemach operacyjnych macOS oraz Linux nie jest możliwe podpisywanie dokumentów certyfikatem kwalifikowanym bezpośrednio w systemie EZD. Aby podpisać dokument należy uprzednio skorzystać z zewnętrznej aplikacji do podpisywania (np. Szafir), podpisać dokument lokalnie na komputerze i skorzystać z opcji Aktualizuj dokument, aby wgrać do systemu EZD podpisany plik.