Zadania Centrum | Politechnika Gdańska

Treść strony

Zadania Centrum

Do zadań Centrum należy:

1) prowadzenie archiwum zakładowego:

a) przechowywanie, zabezpieczanie, udostępnianie, wykonywanie kwerend i brakowanie wytworzonej na Politechnice Gdańskiej dokumentacji;

b) nadzór, ewidencja, porządkowanie i konserwacja zasobu archiwalnego;

c) digitalizacja zasobu archiwalnego i tworzenie archiwum cyfrowego;

d) ekspertyzy dokumentacji w jednostkach organizacyjnych;

e) instruowanie pracowników jak prowadzić dokumentację zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt (JRWA);

f) współpraca z Koordynatorem czynności kancelaryjnych w opracowaniu normatywów archiwalno kancelaryjnych;

g) nadzorowanie dokumentacji elektronicznej w Archiwum w systemie klasy EZD;

h) współpraca z Archiwum Państwowym, z innymi archiwami uczelnianymi i Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich;

2) wdrażanie, utrzymanie oraz merytoryczny nadzór nad systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD):

a) identyfikacja, analiza potrzeb i prowadzenie szkoleń z obsługi systemu EZD: wstępnych, dedykowanych, obszarowych w zakresie prowadzonych integracji z innymi systemami i wdrażanych obiegów dokumentacji na Uczelni;

b) opracowywanie i aktualizacja instrukcji EZD;

c) wsparcie merytoryczne w obsłudze EZD, Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), eDoręczeń oraz przy wdrażaniu EZD RP;

d) obsługa infolinii helpdesku EZD oraz zdalna pomoc techniczna użytkownikom;

e) zarządzanie uprawnieniami i strukturą w systemie EZD;

f) administracja konta instytucjonalnego Uczelni w systemach: ePUAP, eDoręczeń, Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF), Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF);

g) prace zlecone dla innych uczelni;

h) współpraca z Naukową Akademicką Siecią Komputerową w zakresie EZD;

3) analizowanie, optymalizowanie i wdrażanie procesów dotyczących obiegów dokumentów:

a) ocena i optymalizowanie aktualnego sposobu obiegu dokumentów;

b) przeprowadzanie pilotażowych i globalnych wdrożeń procesów elektronicznych;

c) zelektronizowanie obiegów dokumentów oraz spraw realizowanych na Uczelni;

d) ujednolicenie prowadzenia spraw w administracji centralnej oraz na wydziałach;

e) przygotowanie i aktualizowanie procedur obiegów dokumentów na Uczelni;

f) udzielanie wsparcia merytorycznego w kontekście obsługi procesu w systemie EZD;

g) przeprowadzanie testów systemu EZD i sprawdzanie poprawności działania procesów.

4) obsługa korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej napływającej do Kancelarii:

a) przyjmowanie, wydawanie przesyłek pocztowych od/dla operatora pocztowego, poczty międzyuczelnianej FarU i odbieranie korespondencji z ePUAP, PEF, KSeF oraz ich rozdzielanie;

b) skanowanie przychodzącej korespondencji i wprowadzanie odwzorowanych cyfrowo dokumentów do systemu EZD;

c) administrowanie kontami pracowniczymi na platformie usług kurierskich;

d) prowadzenie składów chronologicznych;

5) koordynowanie procedury obsługi, zakupu oraz nadzór nad przedłużeniem ważności podpisów elektronicznych dla pracowników Uczelni. Prowadzenie Centralnego Rejestru Podpisów Elektronicznych (CRPE) Politechniki Gdańskiej;

6) obsługa Uczelni w zakresie tematyki dostępu do informacji publicznej:

a) prowadzenie strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej;

b) procedowanie wniosków o udzielenie informacji publicznej.