Elektroniczna legitymacja doktoranta | Politechnika Gdańska

Treść strony

Elektroniczna legitymacja doktoranta

Elektroniczna legitymacja doktoranta zastąpiła papierowe legitymacje. Jedna plastikowa karta spełnia rolę trzech dokumentów:

  • tradycyjnej legitymacji,
  • karty bibliotecznej oraz
  • karty miejskiej.

Karta biblioteczna umożliwi Ci dostęp do bibliotek trójmiejskich uczelni wyższych, natomiast karta miejska służy jako bilet komunikacji miejskiej.

Elektroniczna legitymacja doktoranta to plastikowa karta z wbudowanym układem elektronicznym stykowym i bezstykowym. Zawiera: zdjęcie, dane osobowe, termin ważności dokumentu, potwierdzony niewielkim hologramem oraz widoczny zapis uprawnień do ulg przysługujących doktorantom.

Wzór ELD określa rozporządzenie MNiSW w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta.

Doktorant otrzymuje jedną legitymację na cały czas trwania studiów (nie dotyczy to sytuacji szczególnych, w których konieczne jest wydanie duplikatu ELD lub nowej ELD ze zmienionymi danymi).

Opłaty:

Wysokość opłat za wydanie ELD określa właściwe Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Stawki za wydanie legitymacji ELD:

  • osoby, które zawarły umowę z Politechniką Gdańską do roku akademickiego 2018/2019 wnoszą opłaty na zasadach dotychczasowych, czyli pierwsza legitymacja 17 zł, duplikat ELD 25,50 zł
  • osoby, które zawarły umowę z Politechniką Gdańską od roku akademickiego 2019/2020 obowiązują następujące stawki: pierwsza legitymacja 22 zł, duplikat 33 zł.

Legitymacja nie zostanie przekazana do produkcji do momentu zaksięgowania w systemie należnej kwoty. Czas zaksięgowania wpłaty za ELD na koncie PG trwa 7 dni (w przypadku zwykłego przelewu).

W przypadku rezygnacji z wydania ELD lub wpłaty na nieprawidłowe konto, należy złożyć wniosek w Uczelnianym Centrum Personalizacji (Gmach B PG, pokój 202).

Złożenie wniosku o wydanie ELD:

Instrukcja

W celu złożenia wniosku o wydanie ELD prosimy o zalogowanie się na stronie https://moja.pg.edu.pl/ (login@student.pg.edu.pl). Wniosek należy złożyć na zakładce „Złóż wniosek". Jeżeli dane osobowe w systemie są poprawne, łącznie ze zdjęciem należy wybrać rodzaj wniosku „Wydanie ELD". Jeśli zaś dane osobowe są błędne lub chcesz zmienić zdjęcie, które zostanie umieszczone na legitymacji doktoranta wybierz rodzaj wniosku „Wydanie ELD ze zmianą danych osobowych". W kroku trzecim proszę wybrać poprawny powód zgłoszenia - od niego uzależniona jest wysokość opłaty za wydanie legitymacji.

Wszelkie informacje dotyczące zmiany statusu wniosków przychodzą na pocztę doktorancką oraz są widoczne w portalu (Dział „Wnioski"). Wydanie legitymacji doktoranta powiązane jest z uiszczeniem opłaty - kwota, druk do wpłaty oraz pozostałe informacje dotyczące płatności są udostępnione w dziale „Płatności", zakładka „Należności". Wpłaty muszą wpływać na indywidualny i unikatowy specjalnie do tego wygenerowany numer konta bankowego. Prosimy o pobranie druków do wpłaty z portalu. Pozwoli to uniknąć pomyłek w danych do przelewu.

Wszelkie pytania i problemy związane z dostępem do portalu oraz jego obsługą prosimy kierować do pomocy technicznej  Kontakt helpdesk
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi ładowania legitymacji biletami okresowymi:

ZTM Gdańsk
ZKM Gdynia

 

Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta. (pdf, 396.84kB)

 

Zarządzenie Rektora Politechniki Gdańskiej nr 24/2019 z 9 sierpnia 2019 r. w sprawie: elektronicznej legitymacji studenta (ELS) oraz elektronicznej legitymacji doktoranta (ELD). (pdf, 622.55kB)