Biuro Karier i Absolwentów zaprasza studentów i absolwentów Politechniki Gdańskiej na indywidualne konsultacje i warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego oraz coachingu kariery. Wspieramy w wyborze kierunku rozwoju, dalszego kształcenia oraz ścieżki kariery odpowiadającej posiadanym predyspozycjom, talentom i kompetencjom.
TYPY SPOTKAŃ (w formie stacjonarnej lub on-line):
1. Coaching kariery (career coaching)
Coaching kariery:
- jest adresowany do osób, które świadomie pragną planować i rozwijać swoją karierę zawodową
- koncentruje się na potrzebach, kompetencjach i zasobach oraz wartościach
- wskazuje możliwości rozwoju, szanse i zagrożenia
- pozwala na poszukiwanie korzystnych rozwiązań, budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku pracy
- stwarza nowe możliwości dla rozwoju zawodowego.
Coaching kariery rozpoczyna się od obiektywnej diagnozy aktualnej sytuacji zawodowej z perspektywy już osiągniętej pozycji oraz planowania przyszłości.
Proces w coachingu kariery jest realizowany w celu znalezienia optymalnych rozwiązań dotyczących zagadnień:
- tworzenia strategii rozwoju kariery,
- identyfikacji ograniczeń, mocnych i słabych stron
- wyznaczenia krótko- i długoterminowych planów zawodowych,
- networkingu w budowaniu kariery,
- marketingu własnej osoby na rynku pracy.
Celem coachingu kariery jest stymulacją do samodzielnego znajdowania korzystnych dla siebie rozwiązań oraz brania na siebie odpowiedzialności za podjęte decyzje i działania. Globalizacja, kryzysy ekonomiczne i społeczne, dokonywanie wyborów zawodowych na każdym etapie kariery zawodowej powodują, że tradycyjne doradztwo ewoluuje w stronę job i career coachingu. Współczesny rynek pracy potrzebuje pracowników, którzy znają swoje predyspozycje zawodowe, mocne i słabe strony, zasoby, kompetencje oraz potrafią je wykorzystać dla dobra organizacji.
Coaching kariery jest interaktywnym procesem rozpoznawania obszarów związanych z pracą - prowadzącym do efektywnego działania - w którym coach przyspiesza rozwój i ułatwia zmianę indywidualną, i co za tym idzie, organizacyjną.
Coach wspiera klienta w odnalezieniu ścieżki i powołania zawodowego od samego początku wyboru poprzez moment rozmowy rekrutacyjnej po dalsze działania związane z rozwojem wymarzonej kariery zawodowej. Klient coachingu decyduje czego ma dotyczyć wsparcie coachingowe.
2. Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej
Spotkanie ma na celu wsparcie osób, które przygotowują się do rozmowy rekrutacyjnej dotyczącej konkretnego stanowiska pracy. Uczestnicy spotkania proszeni są o wcześniejsze przygotowanie CV oraz oferty pracy, której będzie dotyczyć spotkanie.
3. Konsultacja dotycząca dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny)
Spotkanie ma na celu wsparcie w prawidłowym przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych. Uczestnicy spotkania proszeni są o wcześniejsze napisanie CV w formie podstawowej oraz przyniesienie na spotkanie konkretnej (bądź przykładowej) oferty pracy/stażu/praktyki zawodowej, którą są zainteresowani.
Spotkania prowadzi Aleksandra Szewczyk - doradczyni zawodowa i coach Biura Karier i Absolwentów.
Umawianie spotkań odbywa się poprzez uczelnianą platformę kariery CAREER CENTER (Job Teaser). To wszechstronna, bezpłatna, europejska platforma kariery, używana przez ponad 800 uczelni wyższych w Europie, która ma na celu wspieranie studentów i absolwentów w budowaniu i rozwoju ich kariery zawodowej.
Wszystkie spotkania są prowadzone metodą coachingową.