Autoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk Politechniki Gdańskiej (ACSA PG) zostało założone w 1995 roku. Stanowiło odpowiedź na rosnące zainteresowanie zdobywaniem umiejętności obsługi oprogramowania typu CAD wśród studentów i młodych inżynierów. Szeroka gama produktów Autodesk przeznaczonych do projektowania m.in. w branżach: architektonicznej, budowlanej, elektrycznej i mechanicznej sprzyjała stopniowemu wdrażaniu komputerowego wspomagania projektowania na poszczególnych wydziałach Politechniki Gdańskiej. 
Dodatkowo, firma Autodesk wyszła naprzeciw młodym projektantom tworząc grupę Autodesk Education Community i oferując studentom darmowe wersje edukacyjne swoich programów. Samodzielna nauka obsługi oprogramowania Autodesk stała się wówczas bardziej dostępna dla studentów. Na wielu wydziałach Politechniki Gdańskiej AutoCAD, Inventor i Fusion 360 są stałymi elementami programów kształcenia. 

Rosnące zainteresowanie studentów nauką obsługi programu AutoCAD, jednocześnie problem niewystarczającej liczby instruktorów zaowocowały powstaniem pierwszych rozwiązań e-learningowych, a w 1996 roku zaprojektowaniem oraz wdrożeniem autorskiej platformy e-learningowej TeleCAD. 
Koncepcja platformy e-learningowej TeleCAD powstała na bazie kursu AutoCAD udostępnionego w formie otwartych zasobów nauczania na odległość ODL (ang. Open Distance Learning), który został przygotowany dla studentów dzisiejszego Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska w 1996 roku.
Projekt TeleCAD (Teleworkers Training for CAD Systems’ Users) był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Leonardo da Vinci. 

W 2003 roku platforma TeleCAD zostaje całkowicie zastąpiona przez platformę LMS Moodle. W 2008 roku uruchomiono również uczelniany system elektroniczny łączący indeks elektroniczny z platformą eNauczanie zaprojektowaną z wykorzystaniem LMS Moodle, co umożliwiło łatwy eksport i import kursów ACSA PG do systemu Politechniki Gdańskiej. 

W 2016 roku ACSA PG otrzymało status Autodesk Authorised Academic Partner (AAP)

W 2017 roku ACSA PG nawiązało współpracę z nowopowstałym Centrum Szkolenia Autodesk POZA SCHEMATEM (SchemOut), która zaowocowała kilkoma wspólnymi projektami i wystąpieniami konferencyjnymi.

Certiport i GMetrix - czy warto wdrożyć? 

Kongres Rozwoju Edukacji,  22 listopada 2018 

Status Autoryzowanego Akademickiego Partnera Autodesk (AAP) oraz współpraca ACSA PG z WZIE PG w latach 2018 - 2023 przyniosły także możliwość uzyskania i wydawania certyfikatów Certiport o poziomach zaawansowania User i Professional, potwierdzanych generowanymi elektronicznie odznakami rozpoznawalnymi w skali światowej. 

Autoryzowani instruktorzy:

Przez lata AAP PG miało zaszczyt współpracować z Autoryzowanymi Instruktorami Autodesk z różnych dyscyplin. Dzięki ich bogatemu doświadczeniu, wiedzy i ekspertyzie, uczestnicy szkoleń AAP przez lata mogli efektywnie rozwijać swoje umiejętności w zakresie oprogramowania Autodesk na najwyższym poziomie.

prof. dr hab. inż. Paweł Kłosowski,

dr inż. Wojciech Migda, 

dr inż. Igor Garnik,

dr inż. Krzysztof Redlarski,

mgr inż. Dariusz Duda,

dr hab. inż. arch. Maria Helenowska-Peschke,

dr inż. arch. Karolina Krauze-Brykalska,

dr inż. Tomasz Kocejko,

dr inż. Ewa Kozłowska,

dr inż. Łukasz Bolewski

Publikacje:

Kozłowska E., Grabowska A., Garnik I.: Wykorzystanie e-narzędzi w nauczaniu, egzaminacji i certyfikacji Autodesk// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej -,iss. 65 (2019), s.49-54

Kozłowska E., Howard R.: CHALK & TALK OR SWIPE & SKYPE?// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej -,iss. 68 (2019), s.17-20

Czaja A., Grabowska, A., Kozłowska E.: TRWAŁOŚĆ PROJEKTU ERASMUS+ SP4CE - STUDIUM PRZYPADKU// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 58 (2018), s.19-22

Czaja A., Grabowska, A., Kozłowska E., Pałasz P.: Przykłady dobrej praktyki w projekcie SP4CE Erasmums+// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 52 (2017), s.19-24

Czaja A..: Implementing SP4CE Learning Rooms concept and AUTODESK online certification in the preparation of a new generation of engineers., W: W : E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists, 2018, Uniwersytet Śląski,.

Grabowska A. 2014. Lifelong Learning and Blended Learning Based on TeleCAD and Moodle LMS – Case Studies// EduAkcja 1 (7), 15–22.

Kłosowski P., Grabowska A. 2002. Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach// MIKOM, Warszawa.