Autoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk Politechniki Gdańskiej (ACSA PG) zostało założone w 1995 roku. Stanowiło odpowiedź na rosnące zainteresowanie zdobywaniem umiejętności obsługi oprogramowania typu CAD wśród studentów i młodych inżynierów. Szeroka gama produktów Autodesk przeznaczonych do projektowania m.in. w branżach: architektonicznej, budowlanej, elektrycznej i mechanicznej sprzyjała stopniowemu wdrażaniu komputerowego wspomagania projektowania na poszczególnych wydziałach Politechniki Gdańskiej.
Dodatkowo, firma Autodesk wyszła naprzeciw młodym projektantom tworząc grupę Autodesk Education Community i oferując studentom darmowe wersje edukacyjne swoich programów. Samodzielna nauka obsługi oprogramowania Autodesk stała się wówczas bardziej dostępna dla studentów. Na wielu wydziałach Politechniki Gdańskiej AutoCAD, Inventor i Fusion 360 są stałymi elementami programów kształcenia.
Rosnące zainteresowanie studentów nauką obsługi programu AutoCAD, jednocześnie problem niewystarczającej liczby instruktorów zaowocowały powstaniem pierwszych rozwiązań e-learningowych, a w 1996 roku zaprojektowaniem oraz wdrożeniem autorskiej platformy e-learningowej TeleCAD.
Koncepcja platformy e-learningowej TeleCAD powstała na bazie kursu AutoCAD udostępnionego w formie otwartych zasobów nauczania na odległość ODL (ang. Open Distance Learning), który został przygotowany dla studentów dzisiejszego Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska w 1996 roku.
Projekt TeleCAD (Teleworkers Training for CAD Systems’ Users) był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Leonardo da Vinci.
W 2003 roku platforma TeleCAD zostaje całkowicie zastąpiona przez platformę LMS Moodle. W 2008 roku uruchomiono również uczelniany system elektroniczny łączący indeks elektroniczny z platformą eNauczanie zaprojektowaną z wykorzystaniem LMS Moodle, co umożliwiło łatwy eksport i import kursów ACSA PG do systemu Politechniki Gdańskiej.
W 2016 roku ACSA PG otrzymało status Autodesk Authorised Academic Partner (AAP).
Status Autoryzowanego Akademickiego Partnera Autodesk (AAP) przyniósł także możliwość uzyskania i wydawania certyfikatów Certiport o poziomach zaawansowania User i Professional, potwierdzanych generowanymi elektronicznie odznakami rozpoznawalnymi w skali światowej.
Autoryzowani instruktorzy:
prof. dr hab. inż. Paweł Kłosowski,
dr inż. Wojciech Migda,
dr hab. inż. arch. Maria Helenowska-Peschke,
dr inż. arch. Karolina Krauze-Brykalska,
mgr inż. Ewa Kozłowska,
mgr inż. Łukasz Bolewski
Publikacje:
Grabowska A. 2014. Lifelong Learning and Blended Learning Based on TeleCAD and Moodle LMS – Case Studies// EduAkcja 1 (7), 15–22.
Kłosowski P., Grabowska A. 2002. Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach// MIKOM, Warszawa.