O nas | Politechnika Gdańska

Treść strony

O nas

Autoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk Politechniki Gdańskiej (ACSA PG) zostało założone w 1995 roku. Stanowiło odpowiedź na rosnące zainteresowanie zdobywaniem umiejętności obsługi oprogramowania typu CAD wśród studentów i młodych inżynierów. Szeroka gama produktów Autodesk przeznaczonych do projektowania m.in. w branżach: architektonicznej, budowlanej, elektrycznej i mechanicznej sprzyjała stopniowemu wdrażaniu komputerowego wspomagania projektowania na poszczególnych wydziałach Politechniki Gdańskiej. 
Dodatkowo, firma Autodesk wyszła naprzeciw młodym projektantom tworząc grupę Autodesk Education Community i oferując studentom darmowe wersje edukacyjne swoich programów. Samodzielna nauka obsługi oprogramowania Autodesk stała się wówczas bardziej dostępna dla studentów. Na wielu wydziałach Politechniki Gdańskiej AutoCAD, Inventor i Fusion 360 są stałymi elementami programów kształcenia. 

Rosnące zainteresowanie studentów nauką obsługi programu AutoCAD, jednocześnie problem niewystarczającej liczby instruktorów zaowocowały powstaniem pierwszych rozwiązań e-learningowych, a w 1996 roku zaprojektowaniem oraz wdrożeniem autorskiej platformy e-learningowej TeleCAD. 
Koncepcja platformy e-learningowej TeleCAD powstała na bazie kursu AutoCAD udostępnionego w formie otwartych zasobów nauczania na odległość ODL (ang. Open Distance Learning), który został przygotowany dla studentów dzisiejszego Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska w 1996 roku.
Projekt TeleCAD (Teleworkers Training for CAD Systems’ Users) był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Leonardo da Vinci. 

W 2003 roku platforma TeleCAD zostaje całkowicie zastąpiona przez platformę LMS Moodle. W 2008 roku uruchomiono również uczelniany system elektroniczny łączący indeks elektroniczny z platformą eNauczanie zaprojektowaną z wykorzystaniem LMS Moodle, co umożliwiło łatwy eksport i import kursów ACSA PG do systemu Politechniki Gdańskiej. 

W 2016 roku ACSA PG otrzymało status Autodesk Authorised Academic Partner (AAP)

Status Autoryzowanego Akademickiego Partnera Autodesk (AAP) przyniósł także możliwość uzyskania i wydawania certyfikatów Certiport o poziomach zaawansowania User i Professional, potwierdzanych generowanymi elektronicznie odznakami rozpoznawalnymi w skali światowej.


Autoryzowani instruktorzy:

prof. dr hab. inż. Paweł Kłosowski,

dr inż. Wojciech Migda, 

dr inż. Igor Garnik,

dr inż. Krzysztof Redlarski,

mgr inż. Dariusz Duda,

dr hab. inż. arch. Maria Helenowska-Peschke,

dr inż. arch. Karolina Krauze-Brykalska,

dr inż. Tomasz Kocejko,

mgr inż. Ewa Kozłowska,

mgr inż. Łukasz Bolewski

Publikacje:

Kozłowska E., Grabowska A., Garnik I.: Wykorzystanie e-narzędzi w nauczaniu, egzaminacji i certyfikacji Autodesk// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej -,iss. 65 (2019), s.49-54

Kozłowska E., Howard R.: CHALK & TALK OR SWIPE & SKYPE?// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej -,iss. 68 (2019), s.17-20

Czaja A., Grabowska, A., Kozłowska E.: TRWAŁOŚĆ PROJEKTU ERASMUS+ SP4CE - STUDIUM PRZYPADKU// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 58 (2018), s.19-22

Czaja A., Grabowska, A., Kozłowska E., Pałasz P.: Przykłady dobrej praktyki w projekcie SP4CE Erasmums+// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 52 (2017), s.19-24

Czaja A..: Implementing SP4CE Learning Rooms concept and AUTODESK online certification in the preparation of a new generation of engineers., W: W : E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists, 2018, Uniwersytet Śląski,.

Grabowska A. 2014. Lifelong Learning and Blended Learning Based on TeleCAD and Moodle LMS – Case Studies// EduAkcja 1 (7), 15–22.

Kłosowski P., Grabowska A. 2002. Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach// MIKOM, Warszawa.