Przejdź do treści

Nagrody dla Samorządu Studentów Politechniki Gdańskiej | Politechnika Gdańska

Aktualności

Data dodania: 2020-11-12

Nagrody dla Samorządu Studentów Politechniki Gdańskiej

Statuetka Pro Juvenes
Fot.: Materiału Parlamentu Studentów RP
Końcówka roku dla Samorządu Studentów Politechniki Gdańskiej oznacza: po pierwsze - wybory na nową kadencję, a po drugie - rozstrzygnięcia wewnętrznych i ogólnopolskich plebiscytów, w których nagradzani są najlepsi studenci, koła naukowe i projekty studenckie. SSPG otrzymał w tym roku trzy prestiżowe wyróżnienia.

Samorząd Studentów Politechniki Gdańskiej, mimo trudności wynikających z powodu pandemii koronawirusa, nie zaprzestał swoich działań i zorganizował szereg wydarzeń w formie online, pracował nad programami studiów, a także wspomagał w różnym zakresie społeczność studencką.

Każdy Samorządowiec co roku czeka przy tym na trzy główne wydarzenia: Złote Lwiątka (gala organizowana przez SSPG, w której nagradzane są projekty kół i organizacji działających w obrębie uczelni), organizowaną przez Forum Uczelni Technicznych Galę Środowiska Studenckiego oraz galę ProJuvenes - organizowaną przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej.

Niestety, z powodów epidemicznych, Złote Lwiątka w tym roku nie mogły się odbyć, ale budżet przeznaczony na organizację gali i nagrody trafi do kół naukowych, aby wspomóc ich działania. Dwa inne plebiscyty już się jednak zakończyły.

Prestiżowe wyróżnienia dla SSPG

Gala Środowiska Studenckiego FUT jest organizowanym co roku plebiscytem, nagradzającym projekty studenckie Polskich Uczelni Technicznych. W tym roku nagrody otrzymały aż dwa projekty samorządowe: Wielki Turniej Online, nagrodzony w kategorii „Animowanie czasu online”, oraz akcja „Kumpel pakuje, Uczelnia wysyła”, nagrodzona w kategorii „Samorząd Studencki Wsparciem”. Akcja ta zdobyła również uznanie w konkursie ProJuvenes, wygrywając w ub. niedzielę kategorię „Studia bez barier”.

Na czym polegały inicjatywy SSPG? Wielki Turniej Online był wydarzeniem przeprowadzonym na samym początku pandemii. Jego celem było urozmaicenie czasu wolnego podczas wiosennego lockdownu i ogólnopolskiej izolacji. Samorząd przeprowadził wówczas pięć turniejów w grach komputerowych The Sims, League of Legends, Minecraft i Kalambury. W całym cyklu wzięło udział ponad 500 uczestników z całego kraju, a wydarzenie zdobyło ogólnopolskie uznanie.

Z kolei akcja „Kumpel pakuje, Uczelnia wysyła” skierowana była do mieszkańców domów studenckich, którzy podczas pierwszej fali pandemii opuścili swoje pokoje. Wielu z nich zakładało początkowo, że powrót do akademików nastąpi relatywnie szybko - tak się jednak nie stało, a wielu studentów zostawiło w pokojach ważne dla nich rzeczy.

Poprzez wspólne działania SSPG, władz uczelni oraz osób, które zostały w akademikach, udało się przeprowadzić akcję spakowania i wysyłki niezbędnych, pozostawionych rzeczy. Osoba, która wyjechała do miejsca zamieszkania, wysyłała listę rzeczy „kumplowi” z akademika, a ten pakował jej rzeczy do przygotowanych przez uczelnię kartonów. Spakowane rzeczy były następnie transportowane kurierem prosto do właściciela, co zapobiegło niepotrzebnym – z epidemicznego punktu widzenia – podróżom studentów oraz narażaniu ich rodzin oraz pracowników i mieszkańców domów studenckich.

164 wyświetleń