Data dodania: 2021-07-05
Ponad 1,3 mln złotych na międzynarodowe projekty edukacyjne realizowane na WFTiMS oraz WZiE
ScienceApp
ScienceApp to projekt edukacyjny dotyczący intensywnych, międzynarodowych programów kształcenia z obszaru nauk stosowanych.. Dzięki otrzymanemu finansowaniu WFTiMS , już w przyszłym roku akademickim, uruchomi kilka międzynarodowych szkół letnich, działających w formie hybrydowej, czyli blended learningu, bądź on-line (w zależności od sytuacji pandemicznej).
Nad realizacją projektu Science App ze strony WFTiMS pracuje interdyscyplinarny zespół w składzie: dr Agnieszka Bartłomiejczyk, dr hab. Maciej Bobrowski, dr Małgorzata Franz i dr hab. Jan Franz, mgr Adrian Myszkowski, dr inż. Justyna Signerska-Rynkowska oraz dr inż. Justyna Szostak.
– Celem projektu jest zachęcenie aktywnych i ambitnych studentów oraz doktorantów zagranicznych, do podjęcia kształcenia w obszarze nauk stosowanych czyli fizyki, matematyki, inżynierii materiałowej i nanotechnologii oraz informatyki stosowanej – wyjaśnia dr inż. Justyna Szostak, pełnomocnik dziekana ds. internacjonalizacji wydziału, kierownik projektu – chcielibyśmy by mogli oni w niedalekiej przyszłości dołączyć do grona wykładowców i pracowników naukowych naszego wydziału. To niełatwe zadanie, wymagające nie tylko ciekawej oferty edukacyjnej, ale również szerokiej promocji naszego regionu i kraju.
Kursy, w których będą mogli wziąć udział uczestnicy szkół letnich, będą miały jak najwięcej elementów praktycznych związanych z badaniami, co powinno się przyczynić do zwiększenia zdolności studentów i doktorantów do realizacji złożonych zagadnień naukowych.
Na PG, w najbliższych 2latach akademickich 2021/2022 oraz 2022/2023, w których realizowany będzie projekt, zorganizowane zostaną 4 szkoły letnie prowadzone w j. angielskim przez zagranicznych oraz polskich specjalistów ze wszystkich obszarów badawczych WFTiMS:
1. Szkoła letnia ENERGIQ (Thermo-electric technology based on solids and liquids) z obszaru fizyki i inżynierii materiałowej, 1 edycja
2. Szkoła letnia QUEUE (Quantum and Molecules) z obszaru fizyki i nanotechnologii, 3 edycje
3. Szkoła letnia TopDynSystAction (Topology and Dynamical Systems in Action) z obszaru matematyki, 1 edycja
4. Szkoła letnia Monte@GUT (Metody Monte Carlo do symulacji transportu cząstek naładowanych) z pogranicza fizyki teoretycznej, inżynierii materiałowej, matematyki i informatyki, 3 edycje.
Będą one skierowane głównie do studentów II oraz III stopnia. Każda ze szkół letnich będzie stanowiła osobny przedmiot, z określoną liczbą punktów ECTS oraz zintegrowaną z danym przedmiotem, obowiązkową częścią promującą kulturę i historię Polski, w szczególności regionu. – W dalszej perspektywie planujemy włączenie części przedmiotów zrealizowanych w ramach szkół letnich na stałe do anglojęzycznej oferty dydaktycznej naszego Wydziału w ramach kształcenia na II i III cyklu studiów – dodaje dr Justyna Szostak. – Rozważamy także możliwość wprowadzenia tych kursów na platformy dedykowane dla masowych otwartych kursów online (MOOC), w celu szerokiej promocji Wydziału i uczelni w środowisku międzynarodowym.
Doświadczenie i opinie studentów oraz wykładowców na temat nauczania mieszanego i zdalnego zebrane podczas realizacji Projektu zostaną wykorzystane w celu dalszego rozwijania nowoczesnych technologii edukacyjnych, sprzyjających umiędzynarodowieniu Wydziału i całej uczelni.
Innowatorzy Przyszłości
Również Wydział Zarządzania i Ekonomii otrzymał finansowanie w ramach programu Spinker. Dzięki temu osiemdziesięciu studentów uczelni zagranicznych weźmie udział w projekcie pn. „Innowatorzy Przyszłości”. Działania zaplanowane do realizacji w projekcie wychodzą naprzeciw potrzebie utrzymania dynamiki rozwoju w obszarze internacjonalizacji, w tym rozszerzenia oferty edukacyjnej o nowy Intensywny Międzynarodowy Program Kształcenia realizowany przy wykorzystaniu blended learning oraz zwiększenia liczby studentów zagranicznych, a zwłaszcza z Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów byłego ZSRR.
Zaproszeni do udziału w projekcie studenci będą przygotowywać się do tworzenia i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zmiennym świecie VUCA w oparciu o samoorganizujące się wirtualne zespoły.
Planowane są 4 edycje programu (maj i wrzesień 2022 oraz maj i czerwiec 2023), a w każdej edycji weźmie udział 20 studentów spoza Polski.
– Realizacja projektu przyczyni się do wzbogacenia i rozszerzenia oferty dydaktycznej PG o nowy, anglojęzyczny program zajęć prowadzonych w formule blended learning, realizowany przy wykorzystaniu najnowszych narzędzi dydaktycznych – tłumaczy Mariusz Krzyżanowski, kierownik projektu – Wpisuje się również doskonale w proces internacjonalizacji Politechniki Gdańskiej. Czynności związane z rekrutacją na uczelniach zagranicznych oraz udział studentów z zagranicy w zajęciach będzie miało istotne znaczenie
pod kątem promocji PG na międzynarodowym rynku edukacyjnym, umożliwiając nawiązanie nowych kontaktów oraz może przyczynić się do utrwalenia jej wizerunku jako nowoczesnej uczelni oferującej atrakcyjne programy kształcenia.
Projekt został opracowany przez zespół w składzie: dr Katarzyna Stankiewicz; dr hab. Magdalena Olczyk, prof. uczelni; dr Michał Tomczak; dr Barbara Geniusz – Stepnowska; dr inż. Sebastian Wilczewski; Leszek Sobolewski; dr inż. Karol Flisikowski, mgr inż. Mariusz Krzyżanowski – kierownik projektu.
Obydwa projekty realizowane będą w ramach programu SPINAKER – Intensywne Międzynarodowe Programy Kształcenia, którego organizatorem jest Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA). Program finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (Działanie 3.3. Umiędzynarodowienie Szkolnictwa Wyższego). Projekty ScienceApp i Innowatorzy Przyszłości o wartości 726 900,00 PLN i 635 920,00 PLN zostaną w całości sfinansowane przez NAWA, która przyznała środki na rzecz promocji międzynarodowej Wydziału ZiE także w ramach programu Welcome to Poland.
-
2024-11-13
Spotkania z absolwentami PG