Data dodania: 2020-09-29
Ekspertki z PG w zespole opracowującym RPS dla Pomorza
Dr Wikieł od wielu lat współpracuje z otoczeniem oświatowym i samorządowym Pomorza w obszarze edukacji. Współpracę z samorządem województwa pomorskiego prowadzi od kilkunastu lat. Była członkiem Pomorskiej Rady Konsultacyjnej ds. Wspierania Uczniów Uzdolnionych, od 2016 r. jest członkiem Zespołu ds. Spójności Edukacyjnej przy Pomorskiej Radzie Oświatowej. W latach 2009-2014 uczestniczyła także w pracach Gdańskiej Rady Oświatowej.
Dr Popowska na Wydziale Zarządzania i Ekonomii była odpowiedzialna za programy wymiany, podwójnych dyplomów i inne działania związane z umiędzynarodowieniem. Prowadzi również badania dotyczące głównie przedsiębiorczości, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego. Kilka miesięcy temu dr Popowska została zaangażowana do prac nad Strategią Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030 w zakresie wzmacniania gospodarczej marki regionu [więcej – TUTAJ].
Samorząd województwa pomorskiego pracuje obecnie nad projektami sześciu Regionalnych Programów Strategicznych (RPS) będących narzędziami realizacji Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030. W proces opracowania RPS w zakresie edukacji i kapitału społecznego zostali zaangażowani eksperci z kluczowych dziedzin, których tematyka podejmowana jest w dokumencie. Oprócz przedstawicieli samorządu województwa, w pracach uczestniczą więc przedstawiciele podmiotów funkcjonujących w obszarze edukacji, kultury, organizacji pozarządowych, a także związków pracodawców i środowiska akademickiego, którego reprezentantem są dr Wikieł i dr Popowska.
W piśmie z Urzędu Marszałkowskiego do rektora Politechniki Gdańskiej zostało podkreślone, że zaangażowanie przedstawicieli naszej uczelni w pracach nad RPS będzie miało istotne znaczenie dla ukierunkowania polityki samorządu województwa pomorskiego w latach 2021-2030 w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych pomorskich uczniów, wyrównywania szans edukacyjnych, budowania systemu doradztwa zawodowego i koordynowania rozwoju szkolnictwa zawodowego, a także doskonalenia kadr systemu oświaty i rozwoju dialogu edukacyjnego w regionie.