Do zadań centrum należy:
W zakresie administrowania nieruchomościami:
- pełnienie funkcji zarządcy budynków zgodnie z zarządzeniem w sprawie gospodarowania lokalami;
- bieżący monitoring stanu technicznego budynków;
- zgłaszanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych;
- organizowanie okresowych przeglądów technicznych;
- prowadzenie książek obiektu budowlanego;
- zorganizowanie służb utrzymania czystości;
- ewidencja kosztów utrzymania budynków;
- rozliczanie kosztów związanych z eksploatacją budynków;
- administrowanie umowami najmu i dzierżawy;
- administrowanie deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
W zakresie transportu:
- administrowanie flotą samochodów służbowych;
- obsługa transportowa według zleceń wewnętrznych;
- obsługa celna oraz prowadzenie statystyki handlu towarami pomiędzy krajami członkowskimi Unii Europejskiej – System Intrastat;
Przygotowywanie postępowań oraz nadzór nad realizacją zamówień w zakresie zadań centrum oraz zamówień wspólnych dotyczących dostaw i usług określonych w Regulaminie udzielania zamówień publicznych Politechniki Gdańskiej;
W zakresie bieżącej obsługi gospodarczej – sekcja obsługi:
- przeprowadzki: przenoszenie materiałów, maszyn, montaż tablic, znaków drogowych, luster drogowych na podstawie zleceń wewnętrznych;
- sprzątanie/odśnieżanie terenów zewnętrznych;
- nadzór nad realizacją usługi wywozu odpadów;
Stolarnia i tapicernia:
- naprawa i renowacja mebli skrzyniowych;
- naprawa i renowacja stolarki okiennej i drzwiowej;
- kładzenie wykładzin dywanowych i PCV;
- drobna produkcja mebli;
W zakresie obsługi multimedialnej – sekcja multimedialna:
- bieżąca obsługa multimedialna procesu dydaktycznego w Uczelni, a także konferencji, sympozjów naukowych, spotkań i innych imprez wymagających stosowania urządzeń i technik multimedialnych;
- stała opieka i nadzór techniczny nad sprzętem multimedialnym stanowiącym wyposażenie następujących pomieszczeń: Aula, Sala Senatu, sala 300, hol przed Aulą i Biblioteką Politechniki Gdańskiej, wszystkie pomieszczenia Auditorium Novum;
- obsługa techniczna imprez kulturalnych organizowanych przez Uczelnię w zakresie multimediów;
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach zamówień wspólnych w zakresie zakupu urządzeń multimedialnych dla jednostek organizacyjnych Uczelni;
- dodatkowo, na potrzeby Uczelni: realizacja transmisji internetowej (YouTube, Facebook), realizacja wideokonferencji (Teams / Zoom), realizacja filmów promocyjnych, oświetlenie efektowe;
W zakresie konserwacji terenów zielonych – sekcja ogrodnicza:
- kompleksowe dbanie o tereny zielone uczelni, chodniki i ulice;
- składanie wniosków o wycinkę drzew;
- wycinka oraz nasadzenia drzew i krzewów lub zlecanie usług, uzyskiwanie formalnych zezwoleń w tym zakresie;
Obsługa Gmachu Głównego, Gmachu B oraz pozostałych obiektów zarządzanych przez centrum, w tym:
- obsługa szatni;
- obsługa imprez wewnętrznych i zewnętrznych;
W pozostałym zakresie:
- zlecanie wykonania pieczątek;
- zamawianie kwiatów;
- zakup biletów autobusowych i tramwajowych dla wszystkich jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej;
- publikacja ogłoszeń prasowych;
- odbiór i przekazanie do recyklingu zużytych tuszy i tonerów;
- obsługa formalna najmu krótkoterminowego pomieszczeń i obiektów zarządzanych przez centrum;
- sprawozdawczość w zakresie odpadów wytworzonych na Uczelni, a podlegających utylizacji lub przeznaczonych do odzysku;
Współpraca z innymi uczelniami wyższymi oraz jednostkami w ramach kompetencji centrum;
Realizowanie zadań dodatkowych, wskazanych przez kanclerza lub zastępców.