Sekretariat Kwestora
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych Uczelni,
- Sporządzenie sprawozdania finansowego Uczelni,
- Sporządzanie planu rzeczowo-finansowego Uczelni,
- Sporządzenie wykonania planu rzeczowo-finansowego Uczelni,
- Prowadzenie spraw administracyjno-biurowych, zamówień publicznych, osobowych itp. Kwestury.
Dział Księgowości
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych Uczelni,
- Dostarczenie informacji dla jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej o wielkość przychodów i kosztów,
- Sporządzenie rejestrów sprzedaży i zakupu dla potrzeb VAT,
- Przygotowanie danych do sprawozdań podatkowych i statystycznych oraz innych informacji w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej,
- Uzgadnianie poprawności zapisów na kontach księgowych.
Dział Finansowy
- Przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów księgowych,
- Obsługa kasowa i bankowa,
- Sporządzanie raportów bankowych i kasowych,
- Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych,
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi PG w zakresie dyspozycji środkami finansowymi,
- Współpraca z bankami prowadzącymi rachunki Uczelni,
Dział Ewidencji Majątkowej i Inwentaryzacji
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, materiałów i wyrobów, rozliczanie ruchu majątku,
- Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych od środków trwałych ujętych w księgach rachunkowych,
- Przeprowadzenie przeszacowania składników majątkowych,
- Inwentaryzacja z natury środków trwałych, inwentarza niskocennego, materiałów magazynowych, środków pieniężnych, wydawnictw uczelnianych, specjalnej aparatury naukowo-badawczej oraz innych składników majątkowych,
- Opracowywanie planów i harmonogramów inwentaryzacji,
- Kontrolowanie oznakowania składników majątkowych,
- Wyjaśnianie różnic inwentaryzacyjnych,
- Kompletowanie całości dokumentacji dotyczącej majątku uczelni postawionego w stan likwidacji.
Dział Płac
- Sporządzanie dokumentacji płacowej,
- Dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników, zleceniobiorców zewnętrznych, doktorantów i studentów oraz na wniosek ich członków rodzin,
- Sporządzanie deklaracji podatkowych, ZUS i sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń,
- Sporządzanie zaświadczeń dotyczących wysokości uzyskanych dochodów
Dział Rozliczeń Projektów
- Bieżąca kontrola prawidłowości dokumentacji finansowej projektów uczelnianych,
- Monitoring kwalifikowalności poniesionych wydatków,
- Kompletowanie i archiwizacja dokumentacji finansowej z projektów,
- Przygotowanie informacji finansowej niezbędnej do wniosku o płatność,
- Konsultacje związane z rozliczeniami projektów,
- Współpraca z kierownikami projektów oraz osobami ds. rozliczeń projektów.