Dla kogo?
O miejsce w akademiku DS 12 mogą ubiegać się doktoranci kształcący się w Szkole Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej oraz kandydaci przyjęci do Szkoły Doktorskiej po ogłoszeniu i opublikowaniu list rankingowych na stronie Szkoły.
Doktorant może złożyć podanie o dokwaterowanie współmałżonka i/lub dzieci do tego samego pokoju.*
* Przydzielenie osobnego pokoju współmałżonkowi i/lub dzieciom nie jest możliwe, nawet w przypadku wolnych pokoi w DS 12. DS 12 nie posiada infrastruktury przystosowanej dla rodzin z dziećmi.
Gdzie?
Akademik doktorancki DS12 położony jest na skraju Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy ul. Traugutta 115A. Wszystkie pokoje są jednoosobowe, większość w łącznikach dwupokojowych z dzieloną łazienką i aneksem kuchennym z lodówką.
Jak otrzymać miejsce w DS12?
Wnioski o przyznanie miejsca w Domu Studenckim na rok akademicki 2024/2025 należy składać wyłącznie poprzez elektroniczny formularz dostępny na indywidualnym koncie doktoranta w portalu MojaPG w module Stypendia (MojaPG → Student → Stypendia → Wnioskuj o świadczenie → Wnioskowanie o Dom Studencki, etap I - na nowy rok akademicki).
Zgodnie z Regulaminem przyznawania świadczeń studentom (doktorantom) Politechniki Gdańskiej: odległości od miejsca zameldowania, którą należy wskazać we wniosku to liczba całkowita i wyznaczona przy użyciu ogólnodostępnej cyfrowej mamy Polski Targeo jako najkrótsza trasa dojazdu samochodem od adresu zameldowania doktoranta (zgodnego z danymi studenta na portalu MojaPG) do adresu: "Politechnika Gdańska, Gabriela Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk".
W przypadku cudzoziemców przyjmuje się, że odległość wynosi 200.
Doktorant, który chciałby załączyć do wniosku dodatkową dokumentację w celu np. otrzymania dodatkowych punktów (zgodnie z § 72 ust. 2 Regulaminu) lub udokumentowania utrudnionego dojazdu do uczelni (doktoranci miejscowi), powinien przesłać skan dokumentów (lub wyraźne zdjęcia) na adres: komisja.stypendialna@pg.edu.pl ze swojego konta pocztowego w domenie imię.nazwisko@pg.edu.pl, tytułując wiadomość „Dokumentacja, wniosek xxxxx”, gdzie „xxxxx” oznacza numer wysłanego w MojaPG wniosku. Dokumenty muszą zostać przesłane po wysłaniu wniosku w portalu MojaPG, ale nie później niż 24 godziny od momentu wysłania wniosku. Dokumentacja, która nie spełnia tychże warunków nie zostanie uwzględniona.
Regulaminu świadczeń dla studentów (doktorantów) Politechniki Gdańskiej
20 maja – 2 czerwca 2024 r. |
składanie wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim |
10 czerwca 2024 r. |
publikacja wyników rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim |
11 czerwca – 14 czerwca 2024 r. |
składanie odwołań dot. przyznania miejsca w domu studenckim |
18 czerwca 2024 r. |
publikacja wyników rozpatrzonych odwołań o przyznanie miejsca w domu studenckim |
od 31 lipca 2024 r. w trybie ciągłym |
składanie wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim w Odwoławczej Komisji Stypendialnej |
13 września 2024 r. |
pierwsza publikacja wyników rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim dla osób, które nie ubiegały się lub nie otrzymały miejsca w domu studenckim w poprzednich etapach (dla wniosków złożonych do 8 września 2024 r.) |
Komunikat Prorektorki ds. Studenckich w sprawie przyznawania miejsc w domach studenckich
W przypadku niewystarczającej liczby miejsc dla doktorantów w DS 12, rektor może przydzielić miejsca w innych DS. Miejsca w akademikach i pokojach przydzielane są w sposób losowy.
Niezłożenie wniosku w terminie wskazanym w komunikacie i przyjazd po 30 września skutkuje brakiem możliwości zakwaterowania w akademiku.
W przypadku nowoprzyjętych doktorantów obowiązuje pula co najmniej 30% miejsc i proporcjonalny podział miejsc dla Polaków oraz cudzoziemców zgodnie z obowiązującym podziałem miejsc w Szkole Doktorskiej ustalonym Zarządzeniem Rektora Politechniki Gdańskiej nr 19/2024 z 4 kwietnia 2024 r. w sprawie ogłoszenia rekrutacji do Szkoły Doktorskiej na Politechnice Gdańskiej i składów komisji rekrutacyjnych na rok akademicki 2024/2025.
Warunkiem koniecznym jest wypełnienie dedykowanego formularza we wskazanym terminie, który udostępniany jest przez Dział Spraw Studenckich. Formularz corocznie jest publikowany w naszych aktualnościach, dlatego prosimy o śledzenie naszej strony.
Regulaminu świadczeń dla studentów (doktorantów) Politechniki Gdańskiej
24 czerwca – 10 lipca 2024 r. |
składanie wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim |
17 lipca 2024 r. |
publikacja wyników rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim |
18 lipca – 22 lipca 2024 r. |
składanie odwołań dot. przyznania miejsca w domu studenckim |
26 lipca 2024 r. |
publikacja wyników rozpatrzonych odwołań o przyznanie miejsca w domu studenckim |
od 31 lipca 2024 r. w trybie ciągłym |
składanie wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim w Odwoławczej Komisji Stypendialnej |
13 września 2024 r. |
pierwsza publikacja wyników rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim dla osób, które nie ubiegały się lub nie otrzymały miejsca w domu studenckim w poprzednich etapach (dla wniosków złożonych do 8 września 2024 r.) |
Komunikat Prorektorki ds. Studenckich w sprawie przyznawania miejsc w domach studenckich
W przypadku niewystarczającej liczby miejsc dla doktorantów w DS 12, rektor może przydzielić miejsca w innych DS. Miejsca w akademikach i pokojach przydzielane są w sposób losowy.
Niezłożenie wniosku w terminie wskazanym w komunikacie i przyjazd po 30 września skutkuje brakiem możliwości zakwaterowania w akademiku.
Opłaty
Doktoranci którzy otrzymają miejsce w Domu Studenckim zobowiązani są do wpłaty kaucji w wysokości PLN 500, w terminie wskazanym w Komunikacie Prorektorki ds. Studenckich w sprawie przyznawania miejsc w domach studenckich.
- Cennik na r.a. 2024/2025 -> zostanie opublikowany po ogłoszeniu, dlatego prosimy o śledzenie naszej strony.
Dodatkowe informacje
Informacje dotyczące przydziału miejsc w akademikach PG, w tym informacje o wolnych miejscach, dyżurach i wynikach ich rozdziału, publikowane są na stronie Działu Spraw Studenckich oraz Samorządu Doktorantów.
Zachęcamy do zapoznania się z Zarządzeniem Rektora Politechniki Gdańskiej nr 42/2023 z 29 września 2023 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu świadczeń dla studentów Politechniki Gdańskiej (dotyczy również doktorantów).
Alternatywne miejsca zakwaterowania
Kontakt
Dział Spraw Studenckich
Budynek Bratniak, pokój 204, 205, 211, 212, 213
tel./fax. + 48 58 347 12 10
e-mail: dss@pg.edu.pl
Zespół Domów Studenckich nr 1, 2, 3, 4, 12 (Osiedle Traugutta)
Dom Studencki nr 1, ul. Traugutta 115, 80-226 Gdańsk
tel. +48 58 347 15 97,
e-mail: ds1@pg.edu.pl
Rada Mieszkańców DS 12
email: rm.ds12@pg.edu.pl