Najlepsi z najlepszych specjaliści od marketingu i promocji w świecie akademickim | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-04-25

Najlepsi z najlepszych specjaliści od marketingu i promocji w świecie akademickim

Genius Universitatis
Politechnika Gdańska zajęła 3. miejsce w Genius Universitatis 2022 – otwartym konkursie marketingowym organizowanym przez Fundację „Perspektywy”, adresowanym do wszystkich polskich uczelni, w tym również wydziałów i instytutów. W tegorocznej edycji wzięło udział 37 uczelni, a ocenionych zostało 79 projektów. Podium zdobyliśmy dzięki pomysłowi i realizacji Wirtualnego Dnia Otwartego, który odbył się 21 marca 2021, w okresie pandemii i cieszył ogromną frekwencją zainteresowanych studiami na PG.

Konkurs Genius Universitatis, którego organizatorem jest Fundacja „Perspektywy”, ma na celu propagowanie nowoczesnych i nowatorskich praktyk oraz narzędzi marketingowych, stosowanych przez uczelnie przy wspieraniu rekrutacji na studia i promocji całej uczelni bądź danego wydziału/instytutu. Uczelnie mogły zgłaszać prace w jednej lub kilku z ośmiu kategorii konkursowych. Zgłoszenia oceniała kapituła, w której skład wchodzili eksperci marketingu pod kierownictwem prof. dr hab. Artura Krajewskiego z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

22 kwietnia, podczas XXXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2022, odbył się finał konkursu, na którym zostali ogłoszeni zwycięzcy. Politechnika Gdańska zajęła trzecie miejsce w kategorii Event.

Wirtualna Politechnika

O ostatecznej ocenie decydowały m.in. nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetyka i wartość artystyczna, a także umiejętny dobór narzędzi.

– Pierwszy Ogólnopolski Wirtualny Dzień Otwarty Politechniki Gdańskiej został zaprojektowany z myślą o realizacji kluczowych celów strategicznych promocji PG. Jednym z naszych głównych założeń jest budowanie wizerunku nowoczesnej uczelni badawczej z nastawieniem na rozwój narzędzi komunikacji i edukacji online – wyjaśnia Justyna Borkowska, kierownik Działu Promocji PG – Pandemia COVID-19 w istotny sposób wpłynęła na zmianę modeli kształcenia i form komunikacji. Organizacja wydarzenia na tak dużą skalę, w formule online, była więc naszą odpowiedzią na lockdown. Dlatego też zaprosiliśmy uczniów na wycieczkę wirtualną z wieloma atrakcjami.

Na dedykowanej wydarzeniu stronie wirtualna.pg.edu.pl, specjalnie zaprojektowanej pod kątem potrzeb kandydatów, pojawiło się rysunkowe miasteczko PG oraz filmy, krótko i przystępnie pokazujące specyfikę każdego z ośmiu wydziałów. Spacerując po mapie, można było także „odwiedzić” wszystkie wydziały, oraz część jednostek uczelni, porozmawiać na czacie ze studentami i wykładowcami, posłuchać ciekawych wykładów, wciąć udział w szkoleniu czy webinarium albo zadać pytania dotyczące rekrutacji. Wieczorem uczestnicy Wirtualnego Dnia Otwartego mieli okazję wziąć udział w koncercie online, którego gwiazdą był zespół Batima.

– Wiele naszych atrakcji działo się „na żywo”. Stworzyliśmy także specjalne studio telewizyjne na Dziedzińcu im. D. G. Fahrenheita. To wszystko sprawiło, że na poszczególne wydarzenia zarejestrowało się ponad 4300 osób, a na stronie odnotowaliśmy ponad 30 tys. użytkowników – podkreśla Justyna Borkowska.

Relacja z tego wydarzenia  

Najciekawsze eventy na uczelniach

W  siedmiu kategoriach konkursowych nagrodzono w sumie 17 uczelni z całej Polski. Wirtualny Dzień Otwarty zdobył nagrodę w kategorii Event. Na podium znalazły się także: Wydział Architektury Politechniki Białostockiej oraz Akademia Górniczo-Hutnicza.

– Błysk kreatywności można zauważyć w wielu szkołach wyższych – mówili podczas gali organizatorzy Bianka Śliwińska i Artur Krajewski z Fundacji „Perspektywy” –  Uczelnie robią swoje, nie przeszkodziła im ani pandemia, ani niskie budżety i procedury. Jedno jest pewne  – warto być kreatywnym, warto podążać za modą, warto też łamać schematy i pozostać w tym wszystkim prawdziwym.

Więcej informacji o konkursie 

303 wyświetleń