Biuro Kanclerza

Zakres zadań Biura Kanclerza:

  • prowadzi obsługę administracyjno-biurową kanclerza i zastępców
  • prowadzi ewidencję korespondencji, terminarz spraw, zebrań i spotkań Kanclerza oraz zastępców
  • prowadzi ewidencję gruntów należących do Politechniki Gdańskiej
  • przekazuje do realizacji decyzje i polecenia Kanclerza i zastępców

Kanclerz

Jednostki podległe kanclerzowi:

Kompetencje:

  • organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy administracji centralnej i jednostek uczelnianych, w tym w zakresie wykonywania przez nie poleceń zawartych w wewnętrznych aktach normatywnych uczelni, tj. uchwałach senatu, zarządzeniach i pismach okólnych rektora
  • przygotowanie projektów zasad zarządzania majątkiem uczelni
  • podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku uczelni oraz jego powiększanie i rozwój
  • nadzorowanie realizacji zakupów środków trwałych i obrotowych, z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa
  • nadzór nad planowaniem i realizacją działalności inwestycyjno-remontowej uczelni
  • poszukiwanie możliwości dofinansowania remontów i inwestycji oraz nadzór nad przygotowaniem wniosków o ich dofinansowanie
  • nadzór nad realizacją zaopatrzenia uczelni w wyposażenie niezbędne do jej funkcjonowania
  • kontrolowanie prawidłowości działań wszystkich jednostek uczelni w zakresie związanym z gospodarką, mieniem i finansami uczelni oraz kierowanie do rektora stosownych wniosków w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości
  • występowanie w imieniu uczelni – na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa – w sprawach dotyczących zamówień publicznych, a także zatwierdzanie dokumentów związanych z realizacją procedury zamówień publicznych
  • zatwierdzanie – na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa – dokumentów powodujących realizację świadczeń finansowych uczelni
  • współpraca w podejmowaniu decyzji z rektorem i prorektorami
  • współpraca z administracją wydziałów i koordynowanie działań ogólnouczelnianych
  • nadzorowanie opracowania dokumentacji inwestycyjnej i remontowej
  • kierowanie działalnością uczelni w zakresie gospodarki remontowej i energetycznej
  • sprawowanie kontroli nad prowadzonymi przez uczelnię inwestycjami budowlanymi
  • organizowanie współpracy uczelni z przedsiębiorstwami zapewniającej realizację potrzeb remontowych i konserwacyjnych w trybie wykonawstwa zleconego
  • nadzór nad opracowywaniem, opiniowaniem i realizacją planów remontów

Zastępca kanclerza ds. infrastruktury

Jednostki podległe:

Zastępca kanclerza ds. informatycznych

Jednostki podległe:

Kwestor, zastępca kanclerza ds. finansowych

Jednostki podległe: