Biuro Kanclerza
Zakres zadań Biura Kanclerza:
- prowadzi obsługę administracyjno-biurową kanclerza i zastępców
- prowadzi ewidencję korespondencji, terminarz spraw, zebrań i spotkań Kanclerza oraz zastępców
- prowadzi ewidencję gruntów należących do Politechniki Gdańskiej
- przekazuje do realizacji decyzje i polecenia Kanclerza i zastępców
Kanclerz
Jednostki podległe kanclerzowi:
Kompetencje:
- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy administracji centralnej i jednostek uczelnianych, w tym w zakresie wykonywania przez nie poleceń zawartych w wewnętrznych aktach normatywnych uczelni, tj. uchwałach senatu, zarządzeniach i pismach okólnych rektora
- przygotowanie projektów zasad zarządzania majątkiem uczelni
- podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku uczelni oraz jego powiększanie i rozwój
- nadzorowanie realizacji zakupów środków trwałych i obrotowych, z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa
- nadzór nad planowaniem i realizacją działalności inwestycyjno-remontowej uczelni
- poszukiwanie możliwości dofinansowania remontów i inwestycji oraz nadzór nad przygotowaniem wniosków o ich dofinansowanie
- nadzór nad realizacją zaopatrzenia uczelni w wyposażenie niezbędne do jej funkcjonowania
- kontrolowanie prawidłowości działań wszystkich jednostek uczelni w zakresie związanym z gospodarką, mieniem i finansami uczelni oraz kierowanie do rektora stosownych wniosków w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości
- występowanie w imieniu uczelni – na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa – w sprawach dotyczących zamówień publicznych, a także zatwierdzanie dokumentów związanych z realizacją procedury zamówień publicznych
- zatwierdzanie – na podstawie udzielonego przez rektora pełnomocnictwa – dokumentów powodujących realizację świadczeń finansowych uczelni
- współpraca w podejmowaniu decyzji z rektorem i prorektorami
- współpraca z administracją wydziałów i koordynowanie działań ogólnouczelnianych
- nadzorowanie opracowania dokumentacji inwestycyjnej i remontowej
- kierowanie działalnością uczelni w zakresie gospodarki remontowej i energetycznej
- sprawowanie kontroli nad prowadzonymi przez uczelnię inwestycjami budowlanymi
- organizowanie współpracy uczelni z przedsiębiorstwami zapewniającej realizację potrzeb remontowych i konserwacyjnych w trybie wykonawstwa zleconego
- nadzór nad opracowywaniem, opiniowaniem i realizacją planów remontów
Zastępca kanclerza ds. infrastruktury
Jednostki podległe:
Zastępca kanclerza ds. informatycznych
Jednostki podległe:
Kwestor, zastępca kanclerza ds. finansowych
Jednostki podległe: