Poniższa procedura dotyczy osób, które:
- posiadają ważny certyfikat podpisu elektronicznego (procedurę odnowienia trzeba wykonać co najmniej 3 tygodnie przed upływem wygaśnięcia certyfikatu).
Procedura odnowienia certyfikatu podpisu elektronicznego w KIR
- Wypełnienie zamówienia zestawu kwalifikowanego Szafir, dostępnego w repozytorium dokumentów.
- Wydrukowanie jednego wniosku, na którym podpisuje się wraz z pieczątką dysponent środków finansowych danej jednostki/wydziału w dolnym lewym rogu.
a) W przypadku osób pracujących w Dziekanatach w części D w polu nr 9 wniosku należy podać informację: Osoba upoważniona do wystawiania legitymacji studenckiej ALBO Osoba upoważniona do wystawiania legitymacji doktoranta.
b) W przypadku osób obsługujących ELSNA w części D w polu nr 9 wniosku należy podać informację: Upoważniony do wystawiania legitymacji ALBO Upoważniona do wystawiania legitymacji.
c) W przypadku osób obsługujących Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne w części D w polu nr 9 wniosku należy podać informację: Przewodniczący Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej Politechniki Gdańskiej. - W lewym górnym rogu (pieczęć zamawiającego) wstawienie pieczątki danej jednostki. Każda jednostka pokrywa samodzielnie koszty zakupu zestawu.
- Przekazanie wniosku do Centrum Obiegu Dokumentów, budnek STOS, pok. A315, piętro 3 lub w Kancelarii PG - skrytka COD, w celu wstępnej weryfikacji wniosków oraz wprowadzenia ich do Centralnego Rejestru Podpisów Elektronicznych (CRPE) Politechniki Gdańskiej.
- Wniosek zostanie podpisany przez osobą upoważnioną – zgodnie z umową i wysłany do KIR w celu odnowienia certyfikatu on-line.
- Na adres e-mail podany we wniosku, KIR wyśle informację o wszczęciu procedury odnowienia, którą należy przekazać na adres kancelaria@pg.edu.pl oraz umówić się na spotkanie do budynku STOS, pok.A315, piętro 3 pod tel. +48 58 348 66 92.
- Od uruchomienia procedury z pracownikami COD, w ciągu 5 dni roboczych, osoba wnioskująca otrzyma drugi e-mail, który także należy przekazać na adres kancelaria@pg.edu.pl oraz umówić się na spotkanie do budynku STOS, pok.A315, piętro 3 pod tel. +48 58 348 66 92.
- Na drugim spotkaniu certyfikat zostanie odnowiony i zakończony zostanie proces aktywacji.
O zasadności zakupu podpisu elektronicznego dla pracowników Uczelni decyduje rektor/kanclerz/dziekan, zgodnie z zakresem kompetencji.