Kiedy warto się zgłosić do rzecznika | Politechnika Gdańska

Treść strony

Kiedy warto się zgłosić do rzecznika

Do Rzecznika możesz się zwrócić w sytuacji, gdy:​

  • potrzebujesz opinii osoby z zewnątrz, lub kogoś, kto w sposób poufny wysłucha Twoich problemów i doradzi dalszy sposób postępowania
  • potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu skomplikowanej sprawy, z którą sam sobie nie radzisz
  • uważasz, że zostałeś potraktowany niesprawiedliwie
  • jesteś w konflikcie, który wpływa na twoje funkcjonowanie na uczelni
  • potrzebujesz mediatora
  • nie wiesz, do kogo powinieneś się zwrócić ze swoją sprawą.
     

Przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do Rzecznika

Relacje i konflikty interpersonalne
  • Spory na linii student – pracownik naukowy, naukowo-dydaktyczny, dydaktyczny
  • Spory na linii przełożony – podwładny
  • Spory na linii pracownik administracji – pracownik naukowy
  • Spory na linii pracownik administracji – student
  • Poziome spory wewnątrzgrupowe – między studentami, pracownikami naukowymi, lub pracownikami administracyjnymi.
Sprawy pracownicze
  • Mobbing i dyskryminacja
  • Nieprawidłowości przy dokonywaniu oceny pracowniczej
  • Warunki pracy i polityka kadrowa
Sprawy studenckie
  • Nienależne skreślenie z listy studentów
  • Naruszenia regulaminu studiów
  • Niesprawiedliwe traktowanie
Trudności zaistniałe w związku z naruszeniem prawa lub regulaminu uczelni
  • Molestowanie seksualne
  • Spory o podłożu dyskryminacyjnym
  • Nadużycie władzy, niesprawiedliwe traktowanie
  • Naruszanie godności
Naruszenie zasady uczciwości akademickiej
  • Kwestie etyczne
  • Posiadanie informacji nt. nielegalnych lub nieetycznych procederów
  • Sprawy związane z naruszeniem prawa własności intelektualnej