Do Rzecznika możesz się zwrócić w sytuacji, gdy:
- potrzebujesz opinii osoby z zewnątrz, lub kogoś, kto w sposób poufny wysłucha Twoich problemów i doradzi dalszy sposób postępowania
- potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu skomplikowanej sprawy, z którą sam sobie nie radzisz
- uważasz, że zostałeś potraktowany niesprawiedliwie
- jesteś w konflikcie, który wpływa na twoje funkcjonowanie na uczelni
- potrzebujesz mediatora
- nie wiesz, do kogo powinieneś się zwrócić ze swoją sprawą.
Przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do Rzecznika
Relacje i konflikty interpersonalne
- Spory na linii student – pracownik naukowy, naukowo-dydaktyczny, dydaktyczny
- Spory na linii przełożony – podwładny
- Spory na linii pracownik administracji – pracownik naukowy
- Spory na linii pracownik administracji – student
- Poziome spory wewnątrzgrupowe – między studentami, pracownikami naukowymi, lub pracownikami administracyjnymi.
Sprawy pracownicze
- Mobbing i dyskryminacja
- Nieprawidłowości przy dokonywaniu oceny pracowniczej
- Warunki pracy i polityka kadrowa
Sprawy studenckie
- Nienależne skreślenie z listy studentów
- Naruszenia regulaminu studiów
- Niesprawiedliwe traktowanie
Trudności zaistniałe w związku z naruszeniem prawa lub regulaminu uczelni
- Molestowanie seksualne
- Spory o podłożu dyskryminacyjnym
- Nadużycie władzy, niesprawiedliwe traktowanie
- Naruszanie godności
Naruszenie zasady uczciwości akademickiej
- Kwestie etyczne
- Posiadanie informacji nt. nielegalnych lub nieetycznych procederów
- Sprawy związane z naruszeniem prawa własności intelektualnej