Nabór do szkoły doktorskiej wdrożeniowej odbywa się w formie elektronicznej.
Rejestracja elektroniczna w systemie rekrutacyjnym PG
Lista potencjalnych promotorów na rok 2025/2026
Podstawy prawne rekrutacji standardowej na r.a. 2025/2026
- Ogłoszenie rekrutacji standardowej do Szkoły Doktorskiej Wdrożeniowej na rok akademicki 2025/2026 (pdf, 223.02kB)
- Zasady rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Wdrożeniowej od roku akademickiego 2023/2024 (pdf, 299.84kB)
- Zarządzenie Rektora Politechniki Gdańskiej nr 21/2024 w sprawie wnoszenia i doręczania decyzji administracyjnych w sprawach przyjęcia/odmowy przyjęcia do Szkoły Doktorskiej oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczących tych decyzji, utrwalonych w postaci elektronicznej. (pdf, 202.77kB)
- Komunikat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 08 kwietnia 2025 r. o ustanowieniu programu pod nazwą „Doktorat wdrożeniowy 2025” i naborze wniosków (pdf, 128.07kB)
Uwaga! Udział w rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Wdrożeniowej wiąże się z obowiązkiem wniesienia jednorazowej i bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej płatnej na konto wskazane w systemie rekrutacyjnym.
Dla naboru standardowego jest to kwota 300 PLN.
Procedura oceny kandydatów jest dwuetapowa
I etap (rekrutacja do szkoły wdrożeniowej)
- W 1 kroku kandydat przygotowuje i składa w szkole doktorskiej wdrożeniowej dokumenty wymagane do podjęcia kształcenia w szkole i zgłoszenia go przez uczelnię do Programu,
- W 2 kroku sprawdzane są kryteria formalne, określone w §3 (skala: spełnia/nie spełnia), a kandydaci, którzy je spełnili zostają zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną,
- W 3 kroku Kandydaci biorą udział w rozmowie kwalifikacyjnej w języku polskim. W trakcie rozmowy członkowie komisji, za wyjątkiem przedstawiciela doktorantów, oceniają w skali od 2 do 5 wiedzę kandydata w tematyce deklarowanej pracy doktorskiej. Wynik rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem stanowi średnia ocen członków komisji, uprawnionych do oceny.
UWAGA! Dokładny termin rozmowy zostanie podany kandydatowi bezpośrednio przez komisję. Kandydat jest zobowiązany na bieżąco reagować na komunikaty wysyłane do niego na maila.
Wynik rozmowy uważa się za pozytywny, jeśli ocena średnia z ocen nie jest niższa niż 3.
II etap (rekrutacja do Programu):
- Kandydaci, którzy przeszli pozytywnie etap I (ocenę formalną i rozmowę kwalifikacyjną) zostają zgłoszeni przez Uczelnię do Programu.
Harmonogram rekrutacji standardowej na r .a. 2025/2026
I ETAP Rekrutacja do Szkoły Wdrożeniowej | |
17.03.2025 | uruchomienie elektronicznego naboru w systemie rekrutacyjnym uczelni dla kandydatów |
17.03.2025-30.03.2025 |
zamieszczanie przez kandydatów skanów dokumentów wymaganych do podjęcia kształcenia i zgłoszenia do programu |
30.03.2025 |
zakończenie elektronicznej rejestracji w systemie rekrutacyjnym uczelni |
31.03.2025-04.04.2025 |
ocena formalna złożonych wniosków przez biuro SDW |
07.04.2025-15.04.2025 |
ocena złożonych wniosków przez komisje rekrutacyjne (tematyka projektu zgłoszonego do programu) |
07.04.2025-15.04.2025 |
rozmowy kwalifikacyjne (zdalnie) z kandydatami (ocena wiedzy kandydata w tematyce deklarowanej pracy doktorskiej) |
16.04.2025 |
przekazanie przez komisje rekrutacyjne wstępnych list rankingowych – wyników rekrutacji po rozmowach kwalifikacyjnych |
25.04.2025 |
ogłoszenie wstępnych list rankingowych- wyniki rekrutacji wewnętrznej (pdf, 180.83kB) |
II ETAP Rekrutacja do Programu | |
do 13.06.2025 |
zgłaszanie przez uczelnię kandydatów którzy pozytywnie przeszli I etap do MNISW wniosek o uczestnictwo w programie „ Doktorat Wdrożeniowy” |
do 24.08.2025 |
ogłoszenie wyników kwalifikacji wniosków do IX edycji n" Doktorat wdrożeniowy"- termin uzależniony od informacji podanej na stronie MNISW. |
od 25.08- 05.09.2025 |
przyjmowanie oryginałów dokumentów do szkoły doktorskiej wdrożeniowej (dot. zarejestrowanych skanów podpisanych dokumentów w ramach rekrutacji) ostateczny termin na dostarczenie dyplomu oraz podpisania aktu ślubowania doktoranta i przedłożenia dokumentów stwierdzających uprawnienia do stypendium doktoranckiego i związanych z objęciem obowiązkowym ubezpieczeniem społecznym |
do 19.09.2025 | dopełnienie przez uczelnię wniosku do MNISW o uczestnictwo w programie "Doktorat wdrożeniowy" o zrekrutowanych doktorantach |
do 30.09.2025 | wpis na listę doktorantów wdrożeniowych |
Dokumenty rekrutacyjne składane w systemie e-Rekrutacja ,następnie w wersji papierowej do biura szkoły po dostaniu się do programu "Doktorat wdrożeniowy"
- deklaracja promotora (docx, 29.92kB)-podpisana przez kandydata na promotora na uczelni wskazanego we wniosku do ministerstwa - wyboru promotora należy dokonać z istniejącej listy
- Oświadczenie pracodawcy wraz ze zgodą opiekuna pomocniczego (docx, 36.31kB) na koordynowanie przebiegu prac badawczych w firmie, podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania przedsiębiorstwa oraz przez osobę wyznaczoną przez pracodawcę na opiekuna pomocniczego w firmie (wydruk na papierze firmowym)
- Zgłoszenie projektu rozprawy doktorskiej do programu „Doktorat Wdrożeniowy” (docm, 69.68kB) (plan badawczy w ramach rozprawy doktorskiej - składany na etapie rekrutacji do programu „Doktorat wdrożeniowy", zatwierdzony przez przedstawiciela przedsiębiorcy. Dokument należy złożyć zapisany w dwóch formatach: PDF (z podpisem osoby reprezentującej przedsiębiorstwo) oraz DOC/DOCX (do edycji)
- życiorys kandydata (CV)
- jedną kolorową fotografię – jedno zdjęcie legitymacyjne o wymiarach 3,5x4,5cm w oryginale i skanie załączonym do systemu rekrutacyjnego (fotografia cyfrowa w rozdzielczości co najmniej 300dpi),
- odpis dyplomu lub dyplomów spełniających wymogi określone w § 3 ust. 1 lub ust. 2 zasad rekrutacji,
- Oświadczenie studia za granicą (docx, 32.84kB)- składane przez Kandydatów, którzy ukończyli studia za granicą
- Oświadczenie osób bez dyplomu (docx, 27.93kB)- składane tylko przez Kandydatów, będących na ostatnim semestrze studiów, którzy nie dysponują dyplomem ukończenia studiów wyższych.
- Wniosek-rezygnacja z rekrutacji (docx, 56.80kB) - tylko dla osób rezygnujących z udziału w rekrutacji
Dokumenty związane z podjęciem kształcenia - składane zaraz po przyjęciu do szkoły w systemie moja.pg > Student > Dokumenty > eDokumenty oraz w wersji papierowej w Biurze Szkoły.
- Oświadczenie doktoranta dla celu wypłaty stypendium doktoranckiego (docx, 79.17kB)
- Akt ślubowania doktoranta (docx, 22.53kB)
- Wniosek o zmianę danych doktoranta podanych w oświadczeniu doktoranta (docx, 108.86kB)- składane tylko w przypadku zmiany wcześniej podanych danych